lördag 6 april 2013

Sömn & puls?

SÖMNEN blir kass när man har träningsvärk. Vi båda ligger mest och rullar runt i sängen, ingen position är skön. Hoppas på att kroppen svarar snabbt på träningen och att vi åter kan få vår skönhetssömn.

En lååångsam frukost bestående av en "gröt" gjord på en massa linfrön, psylliumfrön & kruskakli tillsammans med en klick jordnötssmör & lågkalori äppelmos. Väldigt gott och välgörande för min lille mage. Frukosten toppades med två ägg och en balja med kaffe. Dags att göra lite nytta innan jag ska ta cykeln till jobbet.

Om jag ska analysera mina diagram under mina träningspass kan jag ändå tycka att efter varje intervall går pulsen åtminstone ner till 150. Däremot så når jag aldrig maxpuls, det kommer väl antar jag. Framåt sommaren kanske det har ändrats. Vi får se. Min maxpuls klockade jag på 212 för ett år sen. Om jag har räknat rätt borde min arbetspuls vara på runt 140, men den ligger alltid runt 160-180. Beror det på att min sköldkörtel inte är så bra som den borde? Eller att jag helt enkelt har dålig kondition? Många frågor. Borde nog ta ett till blodprov och kolla upp den där sköldkörteln igen. För om man ska lita på olika artiklar och läkarböcker så är pulsen ett bra sätt att se om sköldkörteln reglerar insulinet som den ska. Jag ska ta tag i det snarast möjligast, jag vill ju inte drabbas av giftstruma?

Hörrni, ha en god lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar