torsdag 7 juni 2012

SOMMARLOV

Jag känner mig lätt som ett moln, fri från måsten och klumpen i magen kan äntligen försvinna.
60 HP är avklarade, ett år gick läskigt fort. Nu ska batterierna laddas, relationer ska repareras, nya möten skall ske och kärleken ska vårdas ömt. Du är välkommen älskade sommarlov.

Trevligheter med fina tjejer igårkväll. Gott vin, väldigt mycket skratt, kramkalas och ostar i mängder! Kommer kännas väldigt tomt att inte ha de galna kvinnorna i närheten av mig i sommar, men oj vad kul vi kommer ha till hösten. Då ska NOLLAN få bli omhändertagen av oss, en rejäl inspark blir, helt klart.

Naglarna har fixats till så de är fina tills imorgon då min bror tar studenten. Presenter ska inhandlas idag och sedan ska vi bara laga god middag och njuta av en ledig dag utan de där jobbiga måsten. Träningsfri dag också då mina benhinnor värkar som tusan :/ Det verkar inte alls släppa även om jag har trippat ner på löpningen, särskilt på asfalt. Ipren/Voltaren/thaismörj går varmt här hemma men ingenting verkar bita.
Min hjärna vill inte ta in orden " Du måste vila helt från träning ". Så jag fortsätter tills det verkligen säger stopp...

Gårdagens löpning var härlig som innehöll lite tempoväxlingar och löpteknik med far min. Min svank och jag har stora problem att förstå varandra så jag försöker hitta en ställning där jag inte påfrestar varken svanken eller höften för mycket. Det gick fruktansvärt lätt att springa igår och den känslan är underbar. Imorgonbitti är jag åter på plats i spinningsalen för att kötta av ett fint spinningpass innan jag tar helg. Sen vet jag med mig att det bjuds på smörgåstårta och Marängtårta (som man bara inte får missa) så jag behöver min träning imorgon.

Vad ska Ni göra i sommar? Tips på fina "smultronställen" längst västkusten? Vi vill nämligen fly staden på vår ettårsdag... Tar gärna emot tips i alla fall :)



Midsommar i Oslo för 2 år sedan, det var livat det :) 

9 kommentarer:

  1. Klart ni ska till Lysekil! :) / Elli

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi, det vore ju nåt Elli ;) Om du fixar något fint boende åt oss !

      Radera
  2. I'll see what I can do ;)

    SvaraRadera
  3. Om ni har vägarna förbi så missa inte Fjällbacka, kan vara den finaste lilla staden jag sett! Och så gå upp och kolla utsikten vid kyrkan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh Fjällbacka, om man har läst alla Camilla Läckbergs böcker så borde man ju vilja åka dit. Det verkar ju i alla fall som en fin liten plats vid havet...

      Radera
    2. Eller så är det då man INTE borde vilja åka dit :)

      Radera
    3. Men tänk o få vara med om lite spänning och så ;)

      Radera
  4. Vi har bott på Ramsvik två gånger och kommer åka dit igen. Superfint! Och så är det hyfsat nära både till Lysekil och Smögen och så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kolla upp det Lisa :) Tack för tipset !

      Radera