lördag 6 april 2013

Charkuterier

Kan vara ett av mina bästa "unna sig" saker här i livet... Jag råkade äta hela salamin, en liten snutt är kvar. Kanske inte helt okey men djävulskt gott! Har skenat som en duracellkanin på jobbet idag så den kan ju ha varit någorlunda förtjänad i alla fall.

Snart kommer ögonen slå i kors, jag hoppas på en god natts sömn innan gymmet ska äntras. Intervaller på schemat och lite styrka innan plugg & jobb. Jag längtar tills jag också kan "se fram emot till helgen som alla andra"...

Innan jobbet idag sprang jag in på vår närbutik, en halalbutik med världens härligaste familj till ägare. En falafelrulle kan de erbjuda i den annars kryddfyllda butik. Den är supergod, lagom liten & billig - ynka 25 kr! Mötte en av hans kunder i den trånga butiken, han liksom smittade av sig med en sån härlig energi. Förstod inte ett ord av vad han sa, men avslutade med att kalla mig "habibi" och "Gud var med dig" . Han tyckte väl att jag var vänlig som hängde i deras kök. Om ni har
Vägarna förbi hejdegården och är lite småhungriga kan Ni köpa en falafelrulle och lite goda dadlar!

Nehe, god natt mina vänner <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar