lördag 17 november 2012

Ekonomin kräver NO LIFE!

Att plugga minst tolv timmar om dagen är inte riktigt min grej. Men det är tydligen vad som krävs i den här kursen. Ringarna under ögonen försvinner inte direkt. Därför var mitt N självklart. Min fina nya Nespressomaskin som jag älskar. 







 I denna psykiska stress har jag som mål att kunna träna minst tre gånger i veckan vilket min sambo låter mig göra. Ibland uppmärksammar han mitt psykbryt och gråtattacker och ger mig sådana här saker, O som i Omtänksam är han. 




Eftersom mitt M handlade om Mattias så tillägnar jag mitt P åt mina päron. Mamma & Pappa!

Jag står mina föräldrar väldigt nära. Medans alla mina vänner skämdes för sina föräldrar när vi var små var jag mest stolt. Pappa som den där som var tjenis med alla och mamma som bara var sådär söt och snäll! Till utseendet är jag mamma upp i dagen medan pappa och jag delar en hel del intressen, smaker och åsikter. Mamma är alltid mamma och har fått stå ut med mig under alla åren som galen tonåring. Alla nätter hon legat vaken och väntat på att jag ska komma hem, alla gånger hon ringt och ringt men inte fått något till svar. Pappa hjälper till med det mesta nu förtiden och vill alltid att jag ska må bra och klara mig. Ett litet pappabidrag uppskattas emellanåt då ekonomin tryter som student. Vilket en shoppingdag med mamma är mer än välkommet dagar då livet känns extra trist. Mamma & Pappa är guldvärda och jag skulle inte byta ut dem mot någon annan i världen. Dem stöttar och finns där 24/7 och tvekar aldrig på att dyka upp om det är något. Eller svara i telefon när dottern ringer hela tiden och behöver råd. 
 Ikväll ska vi på middag hos mina söta päron, njuta, äta god mat, prata framtid och bara vara. En stund fri från prestation & krav. 

 Lördagen startade med en härlig frukost på frimurarhotellet i staden med nära vänner. Sedan rev jag och Sara av ett göddigt pass i gymmet för armar, axlar & rygg. Sedan kunde vi inte låta bli att massakera magen till döds med hjälp av TRX-banden! En lagom sliten sambo som hade lagfest här i lägenheten igår tvingades följa med till Maxi för veckohandling. hihi. Och tvätten lämnar jag till honom imorgon för då är jag själv och jobbar på Ica mest hela dagen! Trevlig helg! 
Förlåt för så ojämna inlägg, tiden räcker inte riktigt till för att öppna datorn veckor som dessa. Jag trodde att mitt prov i fredagsmorse gick åt skogen, men igårkväll kom resultatet och jag klarade iaf hälften. Godkänd. Jag sörjde med en lunch på Shinori med mor & bror. MUMS! 

O just det ja. I torsdags medan jag satt och pluggade satte M upp en fondvägg i köket. Hatkärlek till den tapeten som legat och skräpat i källarn men efter ganska så mycket övertyglse om att det skulle bli snyggt fick han sätta upp den. Och det blev klockrent. Och lite smått galet. 

Puss & Hej !

10 kommentarer:

  1. oj oj det måste vara en krävande kurs.
    Kram
    Annlin:s

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dessvärre är den det. Det gör det inte bättre att båda proffesorerna har skrivit våra böcker. ALLT är viktigt...
      kramar

      Radera
  2. Tack söta fina Jossan ! Älskar dig <3 Kram mamma o pappa <3

    SvaraRadera
  3. Vilket fint inlägg!
    Du har verkligen hunnit med många bokstäver trots ditt intensiva pluggande.
    Fina föräldrar du har och jag förstår att de har en fin dotter också, även om jag
    inte träffat dig.
    Melodys matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, tack tack !
      Ja jag tror nog att dem är rätt stolta över mig :)

      kram

      Radera
  4. Bra jobbat.... men jag visste du skulle fixa skolan.... Igen : )
    Nu väntar jag och kusin bara på våra bokstäver.... känns som du gått förbi.... ; )
    Kram och plugga på..... snart kommer tomten : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Motti, ni får kärlek ändå. Släkten är viktigast vet du väl ;)
      Ja den där tomten får nog komma snart... :O
      PoK

      Radera
  5. Oh vilken intensiv kurs törs man ens erkänna att jag tycker det är såååå skönt att ha den perioden i livet avklarad… Kram Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får verkligen känna så! Jag är så glad att jag valde att plugga vidare men den här kursen ger en bitterhet ;) Den sjunde december kan du tänka på mig!
      Kramar

      Radera