tisdag 30 oktober 2012

Tips på varma löpartights?

Jag slocknade i soffan bland kuddar och filtar efter en väldigt tidig middag. Sambon väckte mig vid 19 för att jag helt enkelt skulle kunna sova inatt.

En mysig promenad tillsammans i månskenet nyss, karln till träningen, jossan på jakt efter frukt. Men jag kom knappt hem med det utan det råkade slinka ner en Ben'n Jerrys. Vilken karaktär denna kvinna har. Men vi har en liten novemberutmaning här hemma så efter helgen blir det andra bullar.

En fråga till Ni vana höst/vinterlöperskor. Tips på löpartights? Jag frös rumpan av mig häromdagen! Är bara van vid längskidåkning, och då bygger man lager på lager och särskilda byxor över. Det känns väldigt otympligt och "extra-tungt"vid löpning. Men det kanske bara har med vana att göra. 

Nu dricker jag te och äter inlagd ingefära, alla är sjuka och jag vägrar bli sjuk. 

6 kommentarer:

  1. Jag gillar Röhnsich Elin Warm Tights, sprang i dem hela förra vintern oc räknar med att kunna göra det i år igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har sett många som använder dem men jag hittar inga som säljar dem denna vinter?!

      Radera
  2. Du skulle kunna använda ett par värmeshorts/underställshorts från Craft under dina tights, de tar inte så mycket plats!
    Finns nere hos oss :) Tror även att Nike har någon vinterbyxa med vindtätt framtill och lite tjockare tyg överlag på hela byxan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Smart drag Sara !
      Matte gör ju faktiskt så, det har jag inte tänkt på!

      Radera
  3. Jag brukar ibland köra dubbla tights och ibland underställ under tightsen, om man fixar och trixar lite så bruka det inte bli så oskönt :)

    SvaraRadera
  4. Förresten, 1000 lycka till på tentan imorgon!

    SvaraRadera