tisdag 2 juli 2013

Balansen suger. Yogautmaningen30d

Jag förstår inte riktigt vad som hänt, men något är det. Kan ju för fan knappt stå på ett ben längre?! Hmm. Stel som en pinne är jag också, samt en nacke som vägrar samarbeta. Dags att utmana mig med yoga. Inga 30 dagar utan hela tiden. Den ska in i cirkeln med all annan träning och rörelse. Jag är ju den som alltid är vig, utmanar mig med de svårare stegen i yoga. Hängde i den femte svårighetsgraden förrut (av 8) Nu klarar jag precis göra en brygga. Kavla upp armarna för nu jävlar ska jag bli ett med min kropp igen. Höhö. Frustrerad, ja. Bodybalancen imorse var ändå väldigt skön och givande. Kanske ska sluta sjunga med i låtarna bara. Stör nog de andra... ;) 

Nu har jag sovit ett par timmar, ätit yogagröt, baljor med vatten och jordgubbsprotein. M hade beställt en galet stor beställning från gymgrossisten som han tänkte att lilla jag skulle hämta på min racerbike. Äsch. Två stora paket krävdes en bil! 

Min mage har extremt svårt att jobba med alla varianter protein, särskilt animaliskt. Men det gick nog ganska bra. Lite svullen men det är den ju jämnt. 

Hasta luego, ryggen ska piskas med en kollega och vän Ellinor! Tjohoo <3

6 kommentarer:

  1. Härligt med yoga, jag ska försöka köra lite varje dag. Hur svårt kan det vara liksom?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar det :) Det finns ju tid, men man tar sig den inte. Upp till bevis nu :) Kram

      Radera
  2. Du nynnar mer än sjunger, det kan vi leva med. Så fortsätt med det. Förstår att du är vig rackare, men du bör veta att även nu är du rörligare än oss andra inne i salen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, sicken tur :P Det sker helt omedvetet tills jag efter ett tag kommer på mig själv.
      Njae, det vet jag inte men det ska definitivt bli bättre :)

      Radera
  3. Yogagröt. Vad är det? Nu gjorde du mig rejält nyfiken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En kall bovetetgröt (blötlagd kvällen innan) som jag mixar tsm med kokosolja, olika frön, kardemumma & kanel. Äter den med mandelmjölk och frukt. Den är liksom len som sand, smakar himmelskt och mättar en ibs-mage galant.

      Radera