söndag 22 april 2012

vilodag x2

Jag och M har sovit som två små barn. Nästintill 12 timmars sömn kunde vi räkna ihop och det var välbehövligt.

Man kan väl tycka att man ska bli frisk då, men ack. Snor och huvudvärk. Det positiva är att halsontet är borta. Men det blir vilodagar fram tills jag känner mig fullt frisk. Onödigt att börja träna innan infektionen är ur kroppen. Det bådar aldrig gott, iaf inte för mig.

Försökt att plugga lite men huvudet bara snurrar. Har därför försökt att enbart vila. Kunde dock inte motstå att baka en sockerkaka. Suget efter något sött och gott blev för stort. Och jag klarade inte alls av att stå emot det. Kvällen bjuds på räksallad. Mums!

En tuff vecka väntar, 40 timmars studietid, två jobbpass och en AW med jobbet. Söndagmorgon far jag till Lund på ett riktigt Lundensiskt valborgsfirande. Ska verkligen försöka att äta så rent och antioxidantrikt som möjligt för att bygga upp kroppen med energi så att jag orkar prestera hela veckan ut. För när jag väl är hemkommen igen väntas, semenarium, konferenser och en superstor Tenta.

GUD ge mig styrka !

Middagen när vi firade mitt tentaresultat

Dagens frukost - Pannkaka (2 ägg, 1 banan, 2 msk grädde) kesella & hallon/blåbär

Sockerkaka med vaniljfyllning (recept.nu)

Mums med ett glas mjölk ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar