tisdag 24 april 2012

underbar middag

Efter en ganska så snål dag med mat; mot vad jag i alla fall är van vid. Så smakade middagen alldeles ljuvligt.

4 portioner

3 stora kycklingbröstfiléer
smör

2 gula lökar (hackad)
2 jumbovitlökar (skivad)

1 burk creme fraiche paprika&chili
2 dl grädde
1 dl vanlig lätt creme fraiche
2 kycklingbuljonger - utan ngt konstgjort i!
1 dl vatten
1 tsk soya
1 tsk sambal olek
svartpeppar

Brynta kycklingen i smör, sedan lät jag löken & vitlöken stekas samman det kycklingen. Hällde på vatten och buljong osv. När allt var i pannan slog jag av det i en varm ugnfastform; Smasch in i ugen --> 25 minuter senare var det en supergod rätt. (Vi var båda så hungriga att jag inte lyckades få en fin bild på kalaset, men rätten kommer definitivt lagas igen så )

Jag avnjöt den med haricot verts medan karln hade ris, kryddat med gurkmeja.
(Kunde ha ätit upp allting bara för att det smakade så bra, men varsin matlåda blev det allt till oss imorgon.

Nu ska jag läsa härliga teorier (positivt tänkande) dricka vatten och sedan sova tidigt! Sötsuget är enormt men jag ska försöka tränga bort dessa tankar...


Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar