onsdag 25 april 2012

Godmorgon !

Vet inte när jag ska sluta att snooza, men idag klarade jag av att gå upp halv åtta iaf. Det är svårt att ta sig upp när man inte "måste". Jag vet att efter Valborg ska M börja löpträna igen så jag antar att jag inte får en chans att sova länge då. Skönt. Då har jag inga ursäkter.

Duggan ska inte skrivas förrän kl 13.15 så där av min lathet att ta mig upp. Men jag vet med mig att inte alls är förberedd, så det blir att repetera tills lunch så allting sitter någorlunda. Jag vet att jag kan. Jag kommer klara den. (Optimistisk inställning) För handlar det nästan alltid om inställning till saker och ting. Om man tror att man ska kugga en tenta så gör man nog oftast det också. Om du har en positiv inställning vid instuderingen, (det här är kul) likaså när du väl sitter och skriver (gud vad jag är bra, det här kan jag ju) då brukar det gå vägen. Jag har klarat mig än så länge, sen vet jag inte om det beror på inställning eller rent av skicklighet men Idag är en dag liksom de andra examinationsdagarna - Jag ska klara den!

Som sagt, spinningen igår var grym och idag kan jag konstatera att rumpan och låren svider en aning. Jag drack nog 2 liter vatten innan jag gick till sängs. Kroppen skrek av vätskebrist.

LCHF- pizzan var verkligen att rekommendera.

Det blev 3 portioner för vår del. (Korpenmatch & Spinningpass; gjorde visst sitt)

Degen gjorde jag på 4 stora bruna ägg, 250 gram philadelphia, 2 msk fiberhusk. (Förgräddas på 175 grader i ca 15 minuter)
Färska champinjoner, rökt skinka, ananas (M), färsk skivad vitlök, tomater, mozarella & riven ost.
 Sedan in i ugnen på 250 grader i plusminus 10 minuter. Tills den fick en sån där fin färg som köpta pizzor har.  Supergott

Dags för en morgonsmoothie, plugg, pepp, Lunch, pepp och Dugga!!

Ha en fin lillördag <3


1 kommentar:

  1. Måste prova LCHF pizzan :)Låter mycket gott ! Klart att du måste ha en optimistisk inställning inför en dugga el tenta ! Grattis till en lyckad dugga idag förresten ! Puss mamma

    SvaraRadera