tisdag 10 april 2012

underbara vardag

Behagligt att komma hem till en tyst lägenhet där jag har kontrollen. Inte en massa saker överallt, tvn ljud lyser med sin frånvaro och jag kan tänka utan att få migrän. M älskar musik, vilket jag med gör, men jag spelar hellre på mitt piano och sjunger, medan han dunkar på volym XXX den hetaste musiken. Vilket jag tycker passar bättre på dansgolvet än i våran lägenheten. En smaksak helt enkelt.

Äntligen är alla "storhelger" över och man kan nu ta tag i kosten och träningen på riktigt. Jag håller på och knatar på ett kostschema inför kommande månader så kroppen hinner tajtas till en aning inför sommaren och semestern. Köpte flera fina byxdresser i Asien som jag absolut vill kunna få på mig tills dess. Dessutom mår min IBS-mage inget vidare av alla dessa tillsatser och extramat som man trycker i sig i ren vänlighet när man är borta och äter. Nej nu blir det ren mat, LchQ mat för min del. För att få bukt på min mage igen liksom hela min kropp.

Kesella, funlight och kaffe till frukost och så mina vanliga tillskott - Blutsaft & Mivitotal. Fortsätter med omelett till lunch och torsk till middag. Kan bli en fin dag och en glad mage :)

Förresten. ÄLSKAR min nya cykel. Den är liksom utgjuten till mig. Längtar till bättre väder då man kan få ut o köra skiten ur både mig och vägarna. tummen upp för Hagacykel !




4 kommentarer:

  1. Att man äter av vänlighet stämmer ju precis. På kalas är man ju ofta inte sugen på tårta (jag tycker inte ens det är gott) men ändå tar man en bit för att inte vara otacksam. Så onödigt egentligen.

    SvaraRadera
  2. Det är just exakt det jag menar. Skulle aldrig äta tårta hemma sisodär, eller konstigt bridgegodis... men likagärna så gör man det. Man lär sig aldrig. Allt för att man ska vara andra till lags. Onödigt just precis. :)

    SvaraRadera
  3. Stopp nu Jossan... var minsann ingen som tvingade dig att äta ; )
    Kram och kör rejset på din cykel!
    //M

    SvaraRadera
  4. hih, jo men Mormor skulle ta illa upp Millsan...
    Du skulle bara veta hur fort min bettan går ^^,
    <3

    SvaraRadera