torsdag 5 april 2012

Skärtorsdag

den sista måltiden.

Enligt bibeln symboliserar skärtorsdagen dagen då Jesus tvättade alla hans lärjungar (skär=rena) och bjöd på den sista måltiden. Liksom Jesus och hans måltid ska jag och mina tjejkompisar ha en liknande måltid ikväll... Men jag tror att vår måltid symboliserar ett välkomnande på våren och ett härligt återförenande.

Det är inte alltid lätt att få ihop kvalitetstid med sina vänner. Särskilt inte då alla bor i olika orter, har olika arbeten och eller pluggar. En av oss är till och med så ambitiös som läser juridik/civilekonom parallellt, samt är anställd på Sveriges topp 1 advokatbyrå på 25 %. Det ni. Jag skryter mer än gärna om henne:)

Väntar just nu på svar hos Haga cykel, lagt fingrarna på 2 olika cyklar. Båda är racer-modeller fast går att kombinera som en vardagshojj också. Tanken är väl att jag ska kunna köra vätternrundan med den. Spännande!!!

Pedagogiken sitter inte alls då jag främst satt med datorn igår och beställde en massa prylar...
Får ta ett tag med detta för ikväll blir det Påskmix på FRISK följt av den där middagen jag pratade om. Mysigt värre. Vad lycklig man blir av att solen skiner varje morgon. Det går liksom lite lättare att kliva upp om morgnarna.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar