fredag 13 april 2012

Välkomnar fredagen med öppna armar !

Dock en smula svaga armar. Boxpasset gjorde sitt för de otränade armarna. Varför jag inte tränat armar och axlar så mycket det senaste året var för att jag "råkade" krocka förra vintern med pappas bil. Du vet sånt där underlag där regnet har frusit på och ett stort täcke snö täcker skymten av ishalkan. På en 70 väg som följer Linköpings sydöstra del. Lilla jossan, nyvaken, sladdade med bilen runt runt runt tills jag körde rätt in i mittstaketet. Med främre delen självklart på järnstången. Pang sa det och där satt jag med bilen ner i diket i mitten och dörren pekade rakt uppåt. Hann knappt komma ut ur bilen innan jag såg tre TRE! polisbilar närma sig. De hade nämligen sett min lilla incident från deras frukostrast på 7eleven i Braskens bro. Självklart var det unga pojkar till poliser som fnissade lagom när de fick hjälpa mig ur. Jag klarade mig någorlunda, blev bara en smula chockad, att det kunde gå så fort men så oerhört långsamt på samma gång. Hann tänka på allt och inget under de få sekunderna det tog innan bilen krascha.

Som ni minns förra vintern, var det tonvis med snö, varpå snön gjorde hela kraschen så mycket mindre. Det blev motstånd av all snö och en "mjukare" stöt. Jag fick självklart blåsa och göra mig rätt för mig, det såg nog bra dumt ut, julmust var det enda jag konsumerat dagen innan, som tur var. Jag klarade mig och det är jag och min familj oerhört glada och tacksamma för. Bilen blev ganska förstörd men det gick fintfint att laga. (Glad pappa)

Fick åka och röntga nacken, men inte skada kunde ses. Lagom till sommaren började jag känna i nacken, axeln armen och sen dess återkommer det sådär lagom om jag sitter i drag, tränar för mycket axlar osv. Känslig, tydligen någon stressreaktion på någon muskel (inte mitt område direkt) så därav tog jag det lugnt på styrkedelen för att lugna min stackars axel och nacke. Idag kan jag skratta åt händelsen men det kunde faktiskt gått riktigt illa...

Underbara morgon, klockan ringde prick 06.00 och jag for upp som en raket. Gjorde iordningen en Smoothie gjord på vaniljprotein, jordnötssmör, banan, kakao och mjölk. Visste in om den skulle bli god för jag måtta inte särskilt bra :) Packade väskan och kom på blocket i sista sekund. Sedan bar det av på min racerhojj till gymmet. Glada miner, lite nya ansikten på spinningen och det är ju bara kul!

Tungt pass, grim träningsvärk i ändan efter gårdagens alla benböj, men fick härda. Intervallträning är ju inte alltid kul men det är J*vligt välbehövligt för att bli starkare, mer uthållig och framför för konditionens skull. Marta levererade som vanligt och jag kunde inte sluta le efteråt. Pölen blev enorm imorse, antagligen för att jag laddade med protein innan läggdags och en prestationshöjande dryck imorse. Plus att jag fick ta i för kung och fosterland. Hade 13 minuter på mig att cykla upp till Liu då min kära vän försovit sig! Jag som stressade som en idiot i duschen för att hinna till kvart i åtta, vilket jag senare insåg att jag gjort i onödan. Lilla Alexandra har svårt att passa tider. Om man jämför med mig som gärna anländer iaf 10 minuter innan utsatt tid. Just för att slippa onödig stress.

Som sagt, fotbollsspelare som hon är la vi i gasen i botten och lyckades, andfådda, komma in i föresläningssalen 08,13 ! Eftersvettades som en idiot liksom hon, drack min smoothie och lyssnade på föreläsaren som talade om Organisatoriskt lärande. Intressant men förbaskat svårt. Så på söndag får jag kämpa med att förstå alla olika typer av modeller och metoder för att underlätta organisatoriskt lärande och förstå skillnaden mellan Organisatoriskt lärande, Lärande i Organisationer och Lärande Organisationer. Hm. klurigt det där.

Snart blir det lunch med mor & bror, men energin börja dala så fick koka ett ägg för att hålla humöret uppe.

Kära NI, ha en underbar helg. För det ska jag ha!
För på lördag får jag träffa min finaste små "extrasyskon". Som jag längtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar