måndag 5 november 2012

Underbar Sthlmweekend

Helgen var perfekt in i minsta detalj. Så många samtal, djupa som ytliga. Varje ny dag får jag chansen att lära känna min sambo lite till och lite bättre. Tre dagar låter faktiskt inte så mycket men det är det. Man är närvarande 100 % och man slipper tänka på "måsten" som nästan alltid finns när man är hemma. En trött pojk kom hem från jobbet, med dystra besked om varsling. Målaryrket har sin baksida också. Därför fick jag som flickvän stötta och uppmuntra lite mer än vanligt. Jag tror nästan att jag tog det hårdare än vad han gjorde. Han har liksom accepterat det, då det i princip händer varje vinter. Det ordnar sig, jobb finns det ju alltid men det kommer bli tufft efter nyår.

En skön tågresa upp till vår älskade huvudstad där vi möttes av en bäcksvart pulshöjande stad. Vi möttes av en svit som min släkting ordnat till oss, så det kändes extra lyxigt och välkomnande. En god middag avnjöts framåt kvällskvisten och häng i baren på hotellet.

En god nattsömn i en underbar säng tillsammans med mitt hjärta, det slår nog det mesta. En dunderfrukost i magen var välbehövligt för att orka med Mattias shoppingtempo. Fika i gamla stan, lunch på Hötorget och så en romantisk middag också i gamla stan. Igår gick vi en promenad runt hela sthlm kändes det som, i fyra timmar med avbrott för en långfika.

Ja, det var en härlig vistelse och ingen av oss ville hem och möta vardagen igen...

Nu ska vi se nya Johan Falk filmen.

1 kommentar: