måndag 19 november 2012

Q R & S... som i

Bild hämtad från google.com då alla bilder finns i
mamma och pappas ägor.
Quebec, den franska provinsen i Canada. Där var jag tillsammans med min familj år 2000 för att hälsa på min bästa vän. En resa som jag aldrig kommer att glömma, dels för att pappa och mamma filmade flera timmars långa videoband dels för att jag var lagom stor för att minnas det "själv" idag.

Ett underbart land med magiskt naturlandsskap. Ett underbart barndomsminne och en riktigt het julimånad att bära med sig resten av mitt liv.




R som i Ruccola, eller som min kära vän Jojjo alltid sa på jobbet. RUC-OLLA. Den är faktiskt som godast nu, inte för bitter inte för svag utan alldeles perfekt. Den kryddar upp den tråkiga vardagssalladen och passar till allting, enligt min mening.

Knäet idag innan combaten!
I förra veckan, torsdag om jag inte minns helt fel. Vaknade jag för det första på helt fel sida. Kaffet smakade inte alls gott, jag hittade inga lika strumpor och jag var redan sen till skolan. Vad jag inte visste var att det fryst på under natten. Jag cyklade med all min iver till skolan men lyckades i en vänstersväng vurpa, sådär lagom snyggt. Jag landade på vänster knä och vred till foten. Styret, ja det hamnade sådär rakt på bäckenbenet. Skönt. NEJ. Jag har blåmärken över hela benen, svullnaden i foten gick ner som tur var i lördags men är öm satan! ja ni förstår, på mitt mest privata område. Skitdag. haha. Idag skrattar jag åt det. Jag skrattar dock inte att mina byxor fick ett stort jack i. Och just det ja. S som i SVIIIINHALT! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar