onsdag 7 november 2012

mitt i veckan stress.

Hemmaträningen flyter på bra här hemma, allt för att peppa min sambo för att öva upp bålstyrkan. För att på sikt slippa diskbråck eller andra bekymmer med ryggen. För två veckor sen hade jag bara orken att göra tre armhävningar på rad, i lördags 24. Så 1 december är målet att åtminstone få till över 40 stycken. Löpningen går inte alls bra, är mörkrädd så enda tillfället att springa är på lunchen vilket inte går då denna kurs kräver minst 8-17 jobb.

Igår fick jag tid att gå på spinning, suget efter cykeln var stort så jag gav allt plus lite till. Skitbra upplägg, peppande hela vägen och jag samlade runt mig en stor pöl. Felet jag gjorde var att jag drack alldeles för lite. Jag vaknade därför vid tre med huvudvärk och kramp i ena vaden. Att spinna klockan halv sju lockade inte alls så jag klunkade en liter vatten, stängde av alarmet och avbokade passet imorse. Vad jag glömde var att ställa ett nytt alarm...

Så klockan 09.38 vaknar jag av mig själv, helt ovetande att jag har försovit mig så pass mycket... Klockan 10.13 var jag i skolan, genomsvett, men med 2 minuters marginal var jag nöjd att jag tog mig upp till Liu på så kort tid. Idag har jag riktigt tunga ben, allmänt sliten och stressad över alla nya begrepp som ska in i huvudet.

Därför. Ska jag nu unna mig en timmas Yoga. Återkommer med dagens G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar