måndag 12 november 2012

Tack Etiopien? för upptäckten av kaffet!

Snoozat i två timmar, är det ens lagligt? Ögonen är sådär ni vet som korvar, när ögonlocket blivit lite svullet och man får liksom kämpa för att se någonting.
Hur ska det gå när jag väl skaffar mig ett "riktigt jobb"? Ja hej, ursäkta solglasögonen, men du kan komma in här på kontoret...

Nej vars, jag kommer väl antagligen inte jobba på helgerna då. Jag har tom träningsvärk idag från jobbet? Eller när jag och min bror körde lite reps av olika konstiga slag på farsdag-lunchen igår. Vad jag ville komma fram till var att inte bara att ögonen är sådär tröttsvullna utan att halsen kliar och gnager. Kände det redan i lördagsmorse men jag ville liksom bortse det. Jag tog dock det kloka beslutet av att hoppa träningen idag. Kurera med en massa "hemmafix" och cykla väldigt sakta till och från Liu.

Att jobba på Ica i lilla Johannelund gör vardagen lite roligare. Vilka orginal det finns, vilka konstiga frågor kunder i allmänhet kan ställa och dem där, som man får en "tjenis" relation med. Det är ju dem som gör det roligare att komma som jag gör, lite då och då. Om jag kan göra någon gladare, är mina få timmar på ica guldvärda. Dessutom har jag superfina arbetskollegor, om man inte kan ha roligt på sitt jobb måste man byta. Där tiden går långsamt, där vill iaf jag inte vara. Vi får se vad jag tycker om min arbetsplats om tio år? Jag är nog kanske inte lika optimistisk...


Kaffet har runnit ner, nu ska jag plöja den där berömda ekonomin!













Bild hämtad från google.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar