torsdag 29 november 2012

Never give up


Träningen flyter på, känner mig stark och frisk. Tyvärr nyser jag en aning men det beror på alla vänners, skolans och butikernas invasion av julblommor. Här hemma blir det andra varianter av vita och röda julblommor, INGA hyacinter eller Amaryllis.

Utmaningen som Martunia anammat ispirerad av helena tänker jag med använda som sporre tills julafton. Hittills har jag dock cyklat de tre första dagarna. Jag ser det som en utmaning i sig då alla andra tar bussen numera. Utmaning att glida omkring med cykeln på isen. Och frisk luft minst 20 minuter, jo det är det också. Om den där dryga milen jag cyklar varje dag uteblir och om dagen inte börjas eller avslutas på gymmet då tänker jag springa minst 5 km. Jag har inte alls haft motivationen att träna ute när det för det mesta varit mörkt och burrigt denna höst. Men så fort snön tittade fram kom suget efter frisk luft tillbaka. Sedan att människor i min omgivning inspirerar och triggar ens egna motivation gör ju saken så enklare.

Har knappt något liv längre i övrigt då alla mina timmar på dygnet går att att räkna. räkna. och räkna. Migrän och stel nacke är visst symtom hos oss alla. Imorgon är ytterligare en dugga, där man ska prestera. Denna psykiska press tar kål på mig. Nästa fredag är själva tentan. Sen släpper pressen iaf för 2 veckor.

Nu längtar jag efter mer snö, en rejäl stare i backen så man kan få komma ut och åka lite skidor. Bäst att träna skidåkarmusklerna lite mer! Imorgon joinar frugan mig på gymmet, ett rejält styrkepass efter hennes tenta och min dugga, det är vi värda.
Sedan erbjöd sig far min en tur till XXL, jo så atte. Jag tackar inte nej. Ni såg väl min Önskelista, träningskläder kan man aldrig få för mycket av!

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar