tisdag 18 september 2012

Fru luftballong.

Läs inte om du är av den känsliga typen.

Jag ligger fortfarande i sängen, utan energi. En tuff natt med flera timmar av kramper i magen. Fru luftballong. Stackars mage. Gaserna har ingenstans att ta vägen, jag försökte med massage, lite yoga, andningsövningar utan att väcka M men tillslut försvann mitt egna mod och gråtandes väckte jag honom, kanske bara för lite extra stöd, klapp och smek. När hans klocka ringde vid sex låg jag länge och kved en millimeter från honom innan han var tvungen att gå upp. Vid sju-tiden somnade jag av ren utmattning, det värsta hade härjat klart och sömnen tog över.

Jag måste kanske sätta in "riktig medicin" ändå, trodde att jag skulle klara mig på probiotika och ren mat utan gluten och laktos. Jag åt en morot igår innan läggdags, kanske var det den som satte igång allting?


2 kommentarer:

  1. Oj då, din stackare inte kul med magen alls! Hoppas det ordnar sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla energi jag hade kvar efter förkylningen försvann inatt. Nu ska jag i alla fall utredas här i Sverige också, i mån av tid.

      Radera