onsdag 19 september 2012

Att vända negativ energi till positiv

Det är precis vad jag gjort.

Natten var inte lika hemsk som gårdagen men låg och vred och vände på mig halva natten med några hugg i magen då och då. Sömnen är för mig livsviktig och jag fungerar inte alls utan 7-8 timmars sömn. Att ha ont i magen förstör verkligen allting. Du känner dig inte bekväm i några kläder, du får panik om du sitter instängd med människor utan att kunna gå ifrån när Du vill och behöver. Du kan inte äta så mycket för då kraverar magen. Att äta små portioner var tredje timme är inte så kul längre.  Du blir allmänt less på livet och ser verkligen inget ljus någonstans.

Men efter fyra timmars sömn på förmiddagen, ett uppiggande samtal från mor, näskannasköljning, ägg och te - ingefära/citron beslöt jag mig för att chansa. På med fina nya träningskläder, mina supersnabba löparskor och en regnjacka och så ut i det fria.

Superskönt, befriande kanske min långsammaste jogg någonsin men åh så skönt. Jag njöt av varje steg, varje regndroppe och varje kraftansträngning. Lät pulsen ligga på 70 % mest hela tiden, ville inte förstöra mina friska lungor igen.

En lång varm dusch och så torsk till lunch med en massa varmt te är jag på banan igen. Arbetsmiljölagstiftningen, nu är det du och jag.

Klockan 17 väntar en timmes yoga. Som jag har längtat.

Mitt ägg till omeletten igår bjöd på en tvilling ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar