torsdag 20 juni 2013

Som en turbokanin

Jo men visst. Jag har alltid och kommer alltid vara i farten, många bollar i luften samtidigt så att säga. Det fick bli en transporttur hem igår med mina, något stela, ben då cykeln ska sviras om för sommarunderlag. En beställning från Tyskland med nya skivbromsar och annat smått och gått så jag kan ta mig ut på landsvägarna nu när jag faktiskt har tid. Tur att jag har en pappa som är expert på cyklar och liksom brinner för det här lika mycket som mig. Eller det är snarare hans intresse som har smittat av sig på dottern...

Väldigt snabba 4 kilometer eftersom himlen öppnade sig sådär lagom fint tills jag skulle springa iväg från jobbet. Ja, snabba för mig är när jag ligger under 5/min, och ni som känner mig vet ju hur långa stolpar jag har att röra mig med ^^, 
Från stan fick jag sedan gå hem pga. tunga kassar som jag hämtade hos en vän. Hög på endorfiner och min "snabba" kropp gjorde mig någorlunda effektiv sådär på kvällskvisten. Klockan släcktes inte förrän runt ett så när klockan ringde vid 05.55 var jag mer död än levande. Mattias snoozar inte bara en gång utan cirkus 6 ggr innan han kliver upp. Runt 06.40 sket jag i att försöka somna om och klev upp med karln... 

Jag laddade med lite pump och bcaa innan jag och Nettan cyklade ner till gymmet. Lagom med folk, döhett från scratch och så rev vi av ett djävulskt bra pass. Det liknade ett crossfit-pass fast med hjälp av lite fler maskiner. Superset som heter duga där varenda liten muskel får arbeta. 

Latsdrag                                    Tåhävningar. 3X10
baksida lårcurl

Benböj                                            Superset. Ingen vila. 20 repetioner  - 3 varv
Clean to the press
(Axlar m stång) 

Bicepscurls
(m stång)

TRX - Bål, rygg, axlar 

Magövningar m kettlebell, medicinboll & kroppsvikt

En och en halv timme senare låg vi helt utmattade på golvet. En pöl av svett på crossfit-golvet och fruktansvärt lyckliga och höga på endorfiner. Det där gjorde vi minst sagt BRA. Nu har jag packat klart, fixat midsommarklänning, en vit klänning som jag faktiskt bar på min studentdag. Den satt som ett smäck :) 

Nu ska jag pussa på lilla Clara innan vi sätter oss i bilen och drar mot kusten. 
Glad midsommar allesammans <3

Min vita fina klänning på studenten 2009 (Laddar mentalt för
att springa ut på trappan. Såhär i efterhand förstår jag hur runda vi var
om fötterna eftersom ingen av oss minns turen på flaket. 13 grader och ösregn,
otroligt skönt måste det ha varit, hihi ) 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar