torsdag 27 juni 2013

Loppis poppis

Sådär som på i en bok. Beskrivningarna runtom en loppis. Lukten, människorna, möblerna, stämningen. Ja ni vet. Galet mycket skit samlat på ett och samma ställe. Men det har ju sin charm det också. En stor lada i utkanten av Vadstena besökte jag & linneas familj idag. Några små guldkorn som dessvärre kostade en förmögenhet. Men i huvudsak bara en massa skit. Trasiga tavlar, slitna tallrikar och en hel del osydda, halvt klara kuddar. Och så lite kuriosa också för ockerpriser. Men det hade i vilket fall som helst sin charm. Vi hann med hela tre loppisar på landet. Det komiska är att vi båda shoppade när vi kom hem till civilisationen igen, på Mio. Jag en massa plädar och kuddar i vitt & citrongult. Linnea, snygga möbler för en aning mer kosing ;) 

I vilket fall som helst blev det en mysig avstickare från vardagen och härligt att få umgås med hennes mor & Ronny som förr. Återigen handlar det om den där förbannade stressen och "ekorrehjulet" - vi hinner inte med varandra. Men om sommaren, förutsatt att semestern inte är bokad in i minsta detalj, hinner vi faktiskt med att bara umgås. 

Jag och grannen hann köra ett dödligt axel- och tricepspass i förmiddags. Gud i vad vi kämpade. Det svider fortfarande i axlarna just i stunden när jag skriver. Nu borde vi sova, spinning i ottan & karln ska jobba. Trist det där att han inte har semester... Funderar på att röva bort honom på en sista minuten ändå. Ett samtal till hans chef borde väl funka ^^, 

Har tappat min OM ring som jag köpte hos en guldsmed i Ubud, Bali. Det gör liksom ont i hjärta & själ. Min styrkering, min helande ring med mitt bästa mantra.  Jag vill tro att den finns någonstans här i röran... 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar