fredag 28 juni 2013

Fredagsmys för hela slanten.

EnEtt riktigt tufft spinningpass rev jag av redan halv sju imorse. Efter redan halva passet var mjölksyran ett faktum och det tog isch 10 min att cykla in och förbi den hemska väggen. Kunde inte hoppa av cykeln i första taget då jag förmodligen hade behövt lägga en liten sak i papperskorgen då. På stapplandes ben kunde jag återhämta mig i fåtöljen innan Linnea dök upp för ett biceps & bröstpass. Första gången som jag kände mig någorlunda stark i bröstövningarna. Frågan är om plankan & armhävningar hjälpt mig dit? Tänkte boka in ett pt-pass för att få än mer kunskap om just fria vikter och också för att säkerställa så jag inte belastar fel. Ryggproblem är en vanlig åkomma i släkten, särskilt diskbråck pga för mkt träning så vill inte riskera att hamna i den fällan. 

Väl hemma provade jag mitt nya caseinprotein, gammaldagsvanilj tillsammans med limemarinerade jordgubbar med stevia & mynta på. Det kommer bli en ny favorit kan jag säga. Kesellan kan jag knappt titta på utan att få kväljningar så detta känns som ett mkt godare alternativ. Mmsports är proteinet ifrån om ni vill beställa! Ljuvligt :) 

Har lyckats klämma i mig ytterligare en frukost med mamma. Liksom lite fika med mormor & morfar. Det blir alltså inget mer fikande i denna helg. Jag har fikat så det räcker nu ^^, 

Snart är M hemma, ärenden på stan och så ev golfbanan ikväll. Skönt att inte varenda dag år fylld med träffar och grejer. En kan bli en aning trött på att hela tiden vara social. Jobbar nämligen lördag & söndag då krävs det att man är på topp. 

Ha en härlig helg! Skål & Hej! 




En liten liten muskel börjar byggas. Skam den som ger sig ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar