måndag 3 juni 2013

Dagens bästa

Morgonträningen uteblev på grund av bristfällig sömn denna helg. Och en hel del alkoholhaltig dryck intogs på lördagen. Så idag var jag faktiskt värd en sovmorgon. För jag visste med mig att jag var tvungen att leverera mycket text; rapportens deadline är imorgon klockan 12.00. 

Dagens bästa:

* Frukost på balkongen gjorde susen för både humöret och skrivandet. Jag har lagt den periodiska fastan åt sidan nu på grund av att jag är för hungrig på morgonen helt enkelt. Gillar inte tanken av att motarbeta kroppen när det kommer till sådant. Om man är hungrig så äter man, så enkelt är det med det. Men om man vill få snabba resultat tillsammans med hård styrketräning kan jag personligen rekommendera det för det har fungerat för mig. Men jag säger inte att det fungerar på alla.

*Rapporten är så gott som klar. Lite finjusteringar, formateringar och annat smått och gott ska göras klart vilket jag absolut hinner imorgon. Organisationsstrukturen blev superb efter lite letande på alla kontor idag på Landstinget. Jag var förbi dig, Karro, men kom på att du är ledig på måndagar :P

*Intervaller runt ån, ja det blev ingen löpning helt och hållet för att magen inte alls ville samarbeta... hehe. Härligt med sol i alla fall och energi i form av ett klarare huvud. 

*Härlig hearing av medarbetaruppföljningen på eftermiddagen där det huvudsakligen diskuteras om stress. Sifforna är jäkligt dåliga så något måste göras. Jag kan bara tänka mig att stress i allmänhet, på de flesta företag, är ett viktigt tema att jobba vidare med. 

*Sen lunch med min babe hemma i soffan och uppladdning inför hans fotbollsmatch. Kvalitétstid <3

*6-minuters jogg upp till Korpenvallarna med hög musik i lurarna gjorde susen för mitt hitills fina måndagshumör. Det är så fint nu när allt grönskar och kvittrar ute, särskilt om kvällarna. 

*Middag i form av grillrester sen gårdagen, halloumi kan vara det bästa som finns, mmmmm:) 

*Snart är det dags för några minuter plankan. Denna vecka är det 30 minuter att samla ihop. Du väljer själv hur du vill disponera din tid, bara det i slutet av veckan är 30 min. Tjohooo, nu kör vi!

Ha en helt fantastisk vecka, det ska jag definitivt ha. På fredag nalkas det där efterlängtade sommarlovet!

resultaten börjar ta form. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar