lördag 25 maj 2013

Välkommen efterlängtade knodd!

Ja, ni som inte vet hur det är att träna med en mage som är oberäknelig kan ju vara lyckligt lottade. En annan måste se till att ha en toa nära tillhands varpå jag aldrig vågar mig ut i skogen. Jag vill så gärna springa i Vidingsjö, lokmilen, men va tusan. Jag kan ju inte sätta mig i skogen och uträtta magens behov? 

Samlat ihop bra med träning denna vecka fastän vi varit iväg till västkusten. Falkenberg. Vackra strandbaden där mamma och pappa träffades för 28 år sedan. Det liksom hängde kärlek i luften. God trerättersmiddag med tema Hav. Väldigt mycket rosé, bubbel och rödvin. Den godaste frukosten jag någonsin ätit fanns på hotellet. Lyx på hög nivå. Morfar kommenterade deras kaffe mer än tio gånger. Det bästa som någonsin serverats. Vackra stora rum med en enorm balkong där utsikten var hav. Dessvärre hade vi inte tur med vädergudarna just på mammas födelsedag men det gjorde inte så mycket. Sällskapet gjorde allt.

I torsdags gjorde vi Ullared, mamma fick bestämma. Därefter lämnade vi alla, och jag mor och far åkte vidare ner till Ängelholm följt av Helsingborg. Min bror blev sjuk och följde med Mattias hem vilket resulterade i att jag fick ett stort dubbelrum för mig själv. Haha. Det var skönt men ack som ensamt. En god italiensk middag på ett mysigt hak i centrala Helsingborg. Igårmorse fick jag med både mor och far till hotellets gym. Lyfta lite hantlar och springa på löpbandet. Skoj att träna tillsammans. Vi var sedan över till Helsingör för att strosa lite. Tyvärr var hela ön full med cigarettrök - alla röker verkligen?! Vi valde att fika när vi var på svensk mark igen, men några flaskor rum och martini fick jag allt med mig. Martini kan nog vara min favoritdricka om sommaren. En skiva citron och en massa is så är sommarkvällarna räddade.

Igårkväll när vi väl var hemma igen mötte jag sambon med en hastig puss, han skulle till gymmet. Ville inte vara värre så drog på mig löparoutfiten och begav mig ut på 5 kvalmiga kilometerar. Andningen var så tung att de jag mötte stirrade på mig. Vad ska man göra? Jag vill också springa utomhus ju.

Det kanske mest spännande och sentimentala denna vecka är/var att jag blev "moster" till världens vackraste lilla varelse. En frisk fin liten flicka föddes på mammas födelsedag, 22 maj. Grattis än en gång till milfarnas milfar (citerar Emma) Julia. Så snart lilla familjen återhämtat sig ska jag besöka dem. Sniffa bebis kan ju vara det bästa som finns. Jag har svårt att smälta att lilla knodden är här, så jag kan förstå vad Julle går igenom nu. Underbart. Och jag har kommit på meningen med livet. Att reproducera sig. Allt annat är ju bara en fis i rymden. 

Nu ska jag piska ryggen, köpa present till bror som fyller imorgon och så en särskild gåva till mamma Julia. Glá helg på er!

Min bästa vän <3

Bästa frukosten. Turkisk yoghurt, vaniljpulver & kokosflingor tillsammans
med en skål med jordgubbar och hallon. 

3 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt nice vecka :) Piska på!

    Mvh/P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja för tusan ;) Ledigt är alltid trevligt!
      Du med :)

      Radera
    2. Piskan i högsta hugg!

      Radera