tisdag 21 maj 2013

Spinninghög

En stressig dag minst sagt med många krävande moment. En brutal huvudvärk framåt eftermiddagen som jag dämpande  med flera koppar kaffe. Men istället för att cykla hem och däcka i soffan, bytte jag om, hetsåt jordnötssmör (alldeles för mycket) och drog på mig träningskläderna. 

60 min ren njutning. Backar/intervaller i fyra olika etapper. 22 intervaller totalt, tror jag. Lämnade alla mina tankar utanför spinningsalen och följde med i instruktionerna istället. Kände mig stark från start så jag matade på med motstånd tills mjölksyran sprutade ur öronen. Sista etappen var en ren pina, gåshud på hela kroppen för att det kändes som varje muskel skulle tvinas bort. Pricken över i:et var den intervall som adderades, när Vi i salen trodde det var slut. Eufori. Helt klart! 

Nu är jag död, utslagen i soffan. En film spelas på tv, mail som matas av och packning av väska. Imorgon ska vi röva bort min älskade mor. Hon fyller 50. Världens bästa mamma. Det blir spännande! 

Försöker ignorera alla måsten och tar åter tag i det till helgen. Nu ska vi umgås. Familjen går alltid först. <3 



2 kommentarer:

  1. Tack för igår! Det såg ut som du körde förfullt! Kul att du gillade den extra intervallen. Och du kommer ihåg rätt 22 stycken körde vi plus den där extra!

    SvaraRadera
  2. Jag trampade för livet i min egna lilla bubbla ^^,
    Imorgon kör vi igen ;) Kramar

    SvaraRadera