måndag 8 oktober 2012

Tänka positivt

En sån där elaking håller på att krypa sig in under skinnet, höstdeppen. Jag är en sån där människa som måste ha saker att se fram emot till. Jag kan inte gå och gnata på dag ut och dag in utan att liksom få längta till något.

Jag antar och hoppas att jag ändrar mig den dagen jag får barn. Då man mer kan njuta av "nuet" här och nu. Den eviga stressen som Universitet och studerandet medför är inte hälsosamt. Det finns alltid något som gnager och när det ena är över börjar nästa grej. Åh vad jag längtar tills skolan är över. Nio år i grundskolan, tre gymnasieår och så minst 3 år på universitetet. Annat var det för mormor & morfar, efter sjunde klass var de klara och förberedda inför arbetslivet ...

M var inte till något vidare värst trevligt sällskap igår, bakfull deluxe, vilket medförde att han sov i soffan när jag kom hem. Och denna vecka ska han jobba kväll vareviga dag. Tur att vi delar sovrum i alla fall. Jag ställer mig kritisk till de par som väljer att ha varsitt sovrum? Ska man leva ihop då? Jag har insett att det faktiskt är en del som har det så...

Laddar med kaffe, ägg, te, vitaminer & mineraler innan ett lunchpass på Frisk, spinning och TRX. Resten av veckan ser förmodligen ut som följande:

Måndag: Spinning/TRX
Tisdag:TRX (morgon) Långlöp (kväll) alt. spinningklass med vän
Onsdag: Yoga
Torsdag: Kettlebells/vila
Fredag:Spinning/styrka
Lördag:Vila/Jobb
Söndag:Jobb/BP eller. TRX.


 Får väldigt mycket kritik om att jag tränar för mycket. Jag håller inte med då mina veckor är väldigt planerade, minst 8-9 timmars sömn varje natt! Bra mat, mellanmål och en hel del tillskott. Utan min träning så skulle jag säkerligen behöva knapra tabletter för ångest eller liknande då jag har förstått att jag är en väldigt skör människa. Gymmet/träningen/ENDORFINERNA ger mig kraft och energi för att orka med resten av livets hårda krav. Men visst, hinta mig gärna med kritik, det gör en gott det också!

Ovetandes om att karln till höger skulle bli min stora kärlek.. 

3 kommentarer:

  1. Äsch var stark och strunta i att andra lägger sig hur mycket du tränar! Alla är olika och tro mig de som säger dumma saker är enbart avundssjuka!! Jag tränar mycket samtidgit som jag har familj, barn, jobb, studerar och tro mig jag har fått höra en hel med! Lustigt nog gör det mig bara starkare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gulliga du, tack Jenny!
      Jag ska ta med mig dina ord, och som du säger så känner jag mig starkare och effektivare med min träning.
      Jag ska stå på mig och låta ingen påverka mig. Tack :)

      Radera
  2. Håller helt med, fortsätt att träna så mycket som du mår bra av! de som gnäller har inte förstått sig på det här med träning och kan nog inte riktigt förstå vad det är som är så fantastiskt. Men jag förstår dig och säger kör bara KÖR! :D

    SvaraRadera