måndag 15 oktober 2012

Family ties are treasured things

Härlig helg. 

Familjelycka. Skratt. Mat. Vin. Vänner. Kärlek. Syskonkärlek. Nattvimmel. Samboliv. Vardagsgnabb. Matlådeliv. Stressmage. Mörka ringar under ögonen. Jobbpass. Pensionärsskräck. Arbetskamrater. Kärleksboost. Stresshantering. Nässköljning. Andas. Sova. Jobba. HR-dagen. Plugga?

Inte gott alls, men välbehövligt när man
råkar följa med sambon ut på äventyr!


Jag har varken energin eller motivationen att skriva ner varenda liten detalj men med dessa ord förklarar jag kort och gott min helg. Nu är jag tom i huvudet, en massa orosmoment har vi stött på inför vår sluttamp inför HR-dagen. Men. Vi lyckades klara av dessa hinder tillslut. Om två dagar är vi där. Dagen vi jobbat och sett fram emot till sedan i februari. Jag hoppas allting klaffar. 

Lördagen blev träningsfri då tiden inte räckte till. En promenad i fredagskväll och igår fick räcka för min halvt döda kropp. Jag hoppas att min läkare kan ringa snart så jag kan gå vidare i min utredning och denna hemska sköldkörtel. Imorgon ska gymmet få besök, axlar och rygg stod visst på schemat. 

Har mofflat snabbmat och kolhydrater i dagarna tre så ikväll känner jag mig sådär pluffsig och luftig i magen. Imorgon är det åter tillbaks till proteiner och probiotika om magen ska klara av de stressiga veckorna framöver. Förövrigt kan jag konstatera att jag blir starkare var dag som går, och det märks extra mycket i gymmet då vikterna blir tyngre och repetitionerna blir fler. Snart kanske jag kan ta med mig luren till gymmet för lite peppande bilder och eventuellt lite träningsupplägg. Utan vetenskaplig grund för att det funkar såklart. Det är så många som bloggar om saker som "funkar" hit och dit men saknar helt och hållet grund för deras teorier. Träningstrender och rykten sprider sig illa kvickt men som helt saknar forskning kring det. Man kan välja att tro på allting. Eller inte. 


Nehe, luren går varm av alla samtal. Jag förundras över hur sociala medier verkligen kan nyttjas till bra saker. Viktiga saker. 

På återseende.

 All kärlek / jossan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar