tisdag 23 oktober 2012

Går inte att motstå den krispiga höstluften

TRX:en uteblev i morse då magen härjade fritt inatt. Hatar att behöva ställa in träning pga. den där magen :( Jag kunde däremot senare på dagen gå ut i det soliga höstvädret och promenera en runda runt ån bara för att jag var värd det. Pluggandet går framåt, jag börjar få ordning på alla dessa lagar och paragrafer, men jag antar att MBL alltid kommer vara en djungel av undantag...

Träningsvärken befinner sig lite överallt, mest i ryggen, men hindrade mig inte att tillsammans med sambon köra ett effektivt armpass här hemma. Jag börjar inse att jag klarar av så otroligt mycket mer bara det står någon bredvid och peppar mig. Det blir inte så många rep då sambons hantlar väger 8 kg, men en hel del fler än innan sommarn iaf vilket gör mig nöjd.

Rödspätta, potatismos & klassisk remouladsås står på menyn en helt vanlig tisdag, jag längtar! Sen kommer jag och M sitta bänkade framför TV.n inför det sista Hollywoodfruaravsnittet där Gunilla kommer göra succé :)

Jag kan inte leva utan mina ägg varje morgon, alltid i olika utseenden. Imorse på surdegsknäcke (lokalt) och kaviar.

På min promenix vid lunch gick jag in i en thaibutik och hittade dessa kokoschips (innehåller socker) men för ynka 10 kr kan alla dessa 100 kronors chips få sig en match. En students plånbok är inte att leka med! Och dessutom var dem dödligt goda.

Med inspiration från thaibutiken och alla söta kvinnor jag träffade där inne gjorde jag mig en snabb wok på 5 minuter till lunch. 1 kycklingfilé (färdigstekt) en halv morot, 1 dl riven vitkål, en halv gullök, vitlök/chili-thaisås, Padthai-sås och svamp. Tadaaa. Mumsigt värre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar