måndag 26 mars 2012

Tentamood

Av någon anledning hade jag lagt mobilen i köket igårkväll. På grund av vår jobba fläkt har jag alltid som vana att stänga dörren till köket samt sovrummet för att slippa ljudet.

Vaknade med hjärtat i halsgropen klockan 9.03. Jag letade frenetiskt efter mobilen för jag tog för givet att jag vaknat av alarmet. Vände blicken mot vår stora klocka och såg att klockan var 8.05. Puh. Det var ju lugnt i alla fall. Skit att jag missade min inplanerade löpning. Men när jag vaknat till liv på riktigt och klev upp ur sängen kollade jag mobilen i köket och där stod klockan på 09.20. FAN. Hade för det första låtit alarmet ringt i två timmar. (FÖRLÅT ALLA GRANNAR) Sedan hade jag glömt att ställa fram klockan en timme i sovrummet varpå jag förstod att jag försovit mig som tusan. På med kläder, ej genomtänkta... bryggde mig en kopp kaffe som jag slängde i mig. Sen var det bara att cykla i full fart till universitetet. Hade glömt av att jag suttit still hela dagen igår så benen var stumma som tusan. Med svettig panna hann jag precis sätta mig i föreläsningssalen innan frågestunden drog igång.
Nu såhär i efterhand känns allt bara onödigt. Klasskompisarna krånglade till det riktigt ordentligt. Jag hade nog mer koll än de flesta vilket nu gör mig ganska lugn och tillfreds med min studieteknik. Ser ingen som helst mening med att sitta 8-20 varje dag. Tror inte hjärnan tar in så mycket information på en gång. Bättre att läsa/repetera oavbrutet i 2 timmar. Sedan tar jag en "rast" och gör något helt annat. Helst i en annan miljö för att sedan gå tillbaka, se över. Vad minns jag , vad måste jag se mer på osv. Kvällarna är heliga för mig och ska inte innefatta plugg. Min inlärningsförmåga är som bäst mellan 8-14 sen börjar jag se suddigt, tappa energi & motivation.

Åt en matlåda med korvstroganoff som jag hittade i frysen. Kan verkilgen rekommendera att prova på jägarfalukorv eller som jag gjorde senast, addera lite rökig korv i. Ger så mycket mer smak och den känns lite lyxigare med en gång. Åt lite majs till då det saknades något tillbehör.

Nu blir det en stor kopp kaffe och djupdykning bland psykologin!

Träningen får utebli idag, har helt enkelt ingen tid då morgon blev som den blev. Min vardagsmotion är ju iaf avklarad - 12 km snabb cykling :D

Skulle önska att jag hade tid och pengar för att åka och fira 17 maj i Oslo, saknar allt som har med Oslo... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar