tisdag 13 mars 2012

A new day has come

Godmorgon !

Visst lyser inte solen så som jag hade velat idag. Men känslan av att kliva upp i en nystädad lägenhet där man fortfarande kan känna doften av söt citron. Då blir man ju ändå lite sådär smått lycklig.
Idag ska jag vara effektiv och försöka sammanfatta så mycket som möjligt av mina två megaböcker,
The psychology of work and organisations (Woods & West, 2009) och den maffiga boken "Psychology"(Bernstein, 2011).

Från början tyckte jag inte att det var ett dugg intressant men så fort psykologin sattes i sammanhang med arbetslivet, grupper och individer, blev allt samman mer förståeligt och teorierna går mycket lättare in i huvudet.

Eftersom mina lungor satt stopp för all träning som går får jag helt enkelt dra ner på kalorierna för att gå plus minus noll. Det tråkiga med att ha uppehåll från träningen är att man tappar så mycket muskelmassa direkt och kroppen känns genast så pluffsig och ofast. Hoppas på att luftrören vidgas och tar åt sig av medicinera så att jag kan börja köra lite lugnt i nästa vecka. Så frukosten består av kaffe och 2 ägg. Kanske inte så megalyxigt men mättande och lagom gott.

 Lunchen får bli enkel som tusan med en smoothie på färska bär, prottepulver & sojamjölk för att det ska ätas en matbit ute på restaurang ikväll. Fast man beställer en liten portion så vet man med sig att den är fullproppad med smör/olja/grädde för att helt enkelt smaka bättre. Nu vet jag nog kanske inte riktigt hur det går till på det här stället, Villevalla. En liten studentpub som ligger uppe i T1-området, och deras specialité är egentligen ölsorter. Så maten är nog inget o hurra för men det är sällskapet och atmosfären som är det viktiga här. Tänkte vara strong och skippa ölen idag, för jag vet att alkohol gör så att förkylningen backar ett steg. OCH det vill jag inte alls.

Kan bjussa på mitt bästa frukostförslag för stunden.

2 dl valfri mjölk
2 ägg (helst bara vitan)
2 msk linfrön
2 msk psylliumfrön
2 skopor proteinpulver (jag tar vanilj för det är godast tycker jag)
1 tsk kanel

Blanda alltihopa, låt stå i kylen så att fröna sväller och binder samman smeten. Jag brukar göra denna sats till två frukostar. Och dag 2 är alltid godast, för då har smakerna fått sprida sig till hela smeten.

Och så avslutar jag med en liten fin slinga agavesirap, för jag älskar sött... (hallonsylten är M's)


Ha en mysig dag! O vet ni, solen lyser nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar