fredag 9 mars 2012

Lite starkare, lite bättre

Back on track. Klockan ringde klockan 6 imorse för att gå på veckans bästa pass - spinning med Marta. Det är aldrig några problem att kliva upp så tidigt eftersom jag vet hur bra jag mår efter passet. Lite tunga ben efter min löpning i (tisdags) men med en celsius som uppvakning packade jag väskan och cyklade ner till Frisk. Det märks att jag har haft uppehåll från träning i ca en månad för flåset är inte alls som det ska. Dessutom fick jag börja med mina astmamediciner igen efter den utplånande influensan jag åkte på. Stackars luftrör, de var ju så nöjda med att få leva utan kortisonet. Kortisonet i sig vill jag helst klara mig utan då kroppen drar åt sig en himla massa vätska och det där underhudsfettet jag har släpper inte när jag får trycka i mig såna doser av det. Men andas bör man nog kunna göra. Jag hoppas det går fort att få tillbaks konditionen så jag kan sluta med skiten så snart som möjligt. Nog om det.

Spinningen var grym som vanligt. Energin fanns där, både från mig själv och Marta. Det var bara andningen som inte riktigt gav 110 % idag. Sista toppen sa det liksom stopp, fick knappt luft så fick inte riktigt vrida ur sista kraften. Men , klart nöjd ändå. Kan inte leva utan dessa fredagar då det nu skapat rutin och helgen känns inte riktigt hundra utan att starta fredagen såhär. Löjligt, men sant. 

En lång frukost fick det bli a la " LCHQ-vis". Fick Pauluns nya bok av mor min i present då jag suktat efter den sedan den kom ut. Man skulle kunna säga att det är den hälsosamma lchf-varianten. För vilken människa kan tro på att äta överdrivna mängder mättat fett och att det inte alls skulle vara något skadligt för kroppen? 

Har lite cravings på kostböcker och min samling börjar bli ganska så stor. Har egentligen aldrig kört all in på någon kosthållning utan nästan alltid kört på sunt förnuft. Men de sista åren har jag märkt att min kropp, särskilt min mage, mår bättre om jag utesluter mjölkprodukter, rött kött & framförallt gluten. Bröd är min värsta fiende (dödligt gott) men då kan vi snacka ballongmage... 

Frukosten bestod i vilket fall som helst utav avokado, plommontomater, gurka, 2 äggvitor (kokta), en tesked bregott & en kopp kaffe. Väldigt gott och mättande må jag säga. Nu ska jag ta tag i psykologiböckerna för om mindre än 3 veckor har jag tenta (15 hp) vilket gör mig ganska stressad. Så det är nog klokt av mig att redan nu börja sammanfatta all tung litteratur för att på så vis minimera min ångest då det börjar närma sig dagen med stort D. En härlig lunch med fina vänner är inbokat idag, lite tråkig städning och ikväll är vi hembjudna på trerätters hos en nära vän. Låter väldigt trevligt i mina ögon. Ska försöka få plats med lite trevlig löpning i helgen med mina nya skor, som är i världsklass skulle jag vilja säga. Saucony heter märket, mina första ifrån dem. Har alltid kört med Nike eller Oasics så jag liksom min far tyckte det var bra med lite förändring. Hittills är jag supernöjd så ska ta med sambon på en löptur imorgon, hoppas på soligt väder!













Dags att göra lite nytta. Trevlig helg / Jossan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar