onsdag 14 mars 2012

Vårkänslor så det pirrar i magen

Och så var det helg, för min del.

Sista seminariet innan tentan, och gud vad bra det gick. Blev tvungen att improvisera en hel del då vårt underlag inte riktigt var klart. Men det gick vägen och det hela slutade med en dundrande applåd. Skönt. Så nu är det bara att tagga till inför tenta-plugg de kommande veckorna. För inte vill jag bli underkänd på detta, psykologi är riktigt kul och intressant så det ska nog inte vara några problem att studera in allting.

Cyklade förbi M's bygge, fick sådant sug efter honom, kan bero på vädret . Var snäll och lämnade lite lunchmackor till honom med som blev över från imorse. En solig puss fick jag som tack. Hade mer än gärna sett att han slutat för dagen för det såg alldeles underbart ut nere vid stångån.
Jag tänkte trotsa hostan idag och gå ut på en promenad i alla fall. Lite luft skadar ju inte, men tempot får hållas i prattempo. Så jag väntar in karln så jag får sällskap runt ån.

Blev precis klar med kvällens middag. Korvstroganoff . Enkelt, ganska onyttigt men gott som tusan. Hittat ett bra märke som är hög kötthalt i, Enebacken, som finns att köpa på Lidl. Svenskt, god smak - något starkare än vanlig och så låg fetthalt som möjligt. Med krossade tomater, matlagningsgrädde och mjölk får man en fin konsistens tillsammans med ens tillbehör. Här hemma blir det matvete skulle jag tro då jag lyckades övertyga M om att det finns alternativa svar på ris.

För att kurera mig så bra som möjligt knaprar jag "Kaloba" 3 ggr om dagen, något förkylningshämmande. Sedan dricker jag Mivitotal sedan flera år tillbaka, likaså extra tillskott med zink, d-vitamin och b-vitaminer. Det har funkat bra sedan jag åkte på ett kraftigt virus i somras så det kommer jag att fortsätta med. Antagligen sitter 50 % i skallen och inte vad jag faktiskt äter för tillskott. Men jag följer läkarens råd för så dåligt som jag mådde i somras ska inte upprepas igen. Sedan kom min fina mor förbi igår med Blutsaft. Jag liksom hon har haft järnbrist sedan jag i princip fick mens. Mammas anledning vet jag faktiskt inte, vet bara att hon fick knapra väldigt mycket blodpudding och spenat när jag och min bror var små. Så, förtillfället känner jag mig som ett levande kosttilsskott, men jag vill verkligen bli frisk och börja träna igen.

Tanken var att ha så god kondition tills i sommar så jag kan ut o cykla racer med min far. Jag har alltid älskat och cykla. I somras var jag med pappa och cykla MTB runt Rosenkällasjön och fick upp ögonen för det. Sedan dess har jag gått kontinuerligt på spinning, en så där 3 ggr per vecka, med olika instruktörer för att få en balans på olika typer av cykling. Men pågrund av den j'''' influensan är jag nu tillbaks på noll. Kanske inte noll men det kommer defintitivt bli en rejäl uppförsbacke när det gäller styrka i benen och flåset. Men vi får se, jag är inte den som ger upp så lätt så jag hoppas kunna joina pappa i sommar. Det vore guld att få träna ute i sommar, eller framförallt få en varierad utomhusträning. Inte bara en massa löpning utan cykling också. (Ser fram emot den riktiga våren och sommaren något fruktansvärt)



Nej nu blir det någon lättlunch och plugg tills M kommer hem.

Ut i solen med er vettja, D-vitaminen är guldvärd, för immunförsvaret och för din benstomme!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar