tisdag 20 mars 2012

Produktiv dag!

och än är den inte slut...

Visst är det hemskt när klockan ringer klockan 06.15 måndag-fredag varje dag. Då inte för att jag ska kliva upp utan mannen bredvid mig. Imorse bestämde jag mig för att ligga kvar, trots att jag var pigg, bara för att utnyttja den där extra timmen i sängen. Men klockan gick och jag låg klarvaken i sängen så jag fick helt enkelt inse att jag var redo att kliva upp. En långfrukost fick det bli framför nyhetsmorgon. Lyxade till det med en omelett, med lite rester av bacon, körsbärstomater, rödlök 2 ägg, en skvätt mjölk och några bitar fetaost. Sen sjuka mängder svartpeppar då jag förtillfället är lite besatt av den kryddan. Eftersom magen inte tillåter mig att äta chili längre får jag kompensera med något annat som har en svag hetta.
Fetaosten är ny på marknaden, laktosfri - äkta grekiskt, gjord på får - och komjölk. Fick en känsla av att jag satt i Grekland då jag åt den tillsammans med fisken igårkväll. Underbart god!

Benen var redan tunga imorse efter spinningen igårkväll. Emma hade ändrat några låtar och en tung 12 minuters backe gjorde hela mig stum, eller kanske benen. Efter passet hade jag en sån där trevlig blodsmak i munnen och magen vände sig utochin. Men med käk i magen efteråt mådde jag toppen. Cykelturen till universitetet idag var tyngre än tyngst... Uppförsbackarna klarar jag finemang men med grotesk motvind blev det hopplöst. Man vill ju inte riktigt vara tokblöt när man kommer fram, men det gick inte riktigt att hindra svetten idag.
Väl i skolan blev det effektiva timmar plugg med en klasskompis, och just nu känner jag mig relativt lugn. Känns som det mesta utav basicgrejjerna sitter på plats och att jag nu kan gå in på lite mer komplicerade teorier kring organisationspsykologin. Good stuff!

Kvällens middag är förberedd. Bara för M att skjutsa in kycklingen i ugnen (225 grader i omkring 30-40 min)  medan jag är på träningen.

Heta kycklinglår med Coleslaw (Lchq-boken) 

Marinad gjord på olivolja, chili, citron, soja, tomatpure & honung
Coleslaw gjord på vitkål & rödlök.
Dressing gjord på kesella, vitlök, citron, vinäger, kryddor, dijonsenap samt lite majonäs.
(Ska försöka få en fin bild på rätten ikväll)



Nu blir det lite vila innan ett mellis ska tryckas in följt av lite läsning.
Ha en fortsatt fin dag i det annars ganska trista vädret!

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar