tisdag 2 juli 2013

svensk sommar

Sol, regn och blåst. Sådär lagom festligt. Jag önskar att vi kommer utomlands i sommar. Så man slipper det där skeva vädret och får garanterad sol och blå himmel, sådär som man vill att sommaren ska vara. Men det kanske är för mycket begärt? Jag jobbar ju knappt. 

Kollegan och jag fick till ett kanonpass för armarna. Elli är råstark, har kunskap, lång erfarenhet och är inte den som ger sig i första taget. Både biceps och triceps fick sig en omgång med totalt 8 olika set. En underbar känsla när man tillslut kan känna sig starkare. För två månder sen fick jag kämpa med ynka 4 kg i bicepscurl (3x10) Nu går det finemang med 7,5 kg. Fortfarande lite katigt men det tar sig. Snart står jag där med 10 kg och tycker det är lite väl lätt.
Mina gymhandskar däremot har valt att försvinna (slarvjossan) så jag blev tvungen att investera i nya. Svarta & rosa, en utmärkt kombination helt i min smak. De ska testas imorgon då min älskade lillebror joinar till gymmet!

Ikväll har jag njutit av solen! runt stångån med grannen. Vi skulle ha gått en rask promenad men tiden blev knapp så vi fick springa de sista 3 km. Ett mycket högt tempo, kände mig lätt? benen var följsamt med, ryggen var rak  och i mitt huvud cirkulerade allt jag lärt mig i boken, Born to run. Om det är såhär jag ska springa kan jag nog göra det riktigt länge. Dessutom hade jag min allra tunnaste barfotasko på mig. Jag kanske får sota för det imorgon men om jag ska tro på löparfolket så bör det inte vara några som helst problem. Wait and see...

Färsk lax, färskpotatis & en klick äkta smör blev den alldeles utsökta middagen. Till och med Mattias kommenterade laxen. - "Fan jossan, den smalt i mun"(Östgötsk uttal)

Ta hand om er mina vänner. Livet är för kort för att älta och ångra <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar