fredag 5 juli 2013

Roadtrip - Öland

När jag äntligen är ledig en hel helg tänkte vi passa på att åka iväg någonstans. Vår tanke är att ta vår lilla pärla och åka söderut/österut till Öland. Jag har inte varit där sen jag var barn så det kan bli mysigt att besöka ön igen. Vårt mission är att vi ska tälta, vilket kanske inte hurras av min sambo. Han är mest rädd för allt som rör sig, extremt bekväm av sig och vill alltid ha nära till saker och ting. Så det blir sannerligen en prövning. Jag, med en pappa till frilufsnörd, är van att få bajsa i skogen, ligga på hårda underlag och äta mat ur ett trangiakök. Så hardcore blir det inte för vår del, men tillräckligt spartanskt för Mattias. 

Gårdagen spenderade jag med mysigaste bebisen någonsin, lilla Clara sex veckor. Underbara lilla flickebarn som man absolut inte kan få nog av. Likaså mamma Julia. En härlig eftermiddag helt enkelt där allt annat bli meningslöst. En skön vilodag som avrundades med en hemmagjord mojito på balkongen. Tur att man har en så klok kollega som rekommenderade mig att plantera just mynta. Det luktar gott, växer som ogräs och kommer antagligen räcka hela sommaren lång. 

Morgonens träningspass blev 45 min spinning med Marta. Jag ville bara dö efter 25 minuter. Sneglade på klockan och insåg att jag var tvungen att ta mig förbi mjölksyraträsket om jag skulle kunna fullgöra passet. Med tillräckligt mycket pannben slet jag mig loss någorlunda, men benen brände hela tiden. Inte optimalt att köra två benpass på loppet av fyra dagar. Jag var glad att jag satt kvar på cykeln hela passet igenom. Med lite aminosyror i systemet körde jag slut på mina axlar. Jag orkade knappt hålla mig upp i trx-bandet när jag väl skulle träna magen då axlarna sved en aning för mycket. Nu smakade min yogagröt ljuvligt. Tvättmaskinen går på högvarv och packningen ska vara klar till lunch. Puh. Bäst att sätta igång med alla måsten. 

Ha en härlig helg, allt gott! 

Fina Julia som nu, efter sex veckor ser ut som vanligt igen.
Snart kan vi börja träna ihop, med lillan mellan oss. Tjoho :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar