måndag 23 juli 2012

TRX är visst en ny kärlek

Efter 8 dagars jobb hade jag knappt någon energi kvar i kropp & själ.

Mitt jobb är ganska så psykiskt påfrestande så det var ganska så skönt att släppa allting, umgås med familjen innan de far till Malta och bara prata om allt och ingenting. Familjen ger en sån där energi som man behöver när man känner sig ganska ihålig. 

Efter pusskalas med karln så laddade jag om, packade väskan. På med träningskläder och en bcaa-drink innan jag svischade iväg till gymmet. Väl på FRISK mötte jag Jempa, en fin vän, som gav mig än mer energi för att pumpa ut all irritation och skit man samlat på sig. Instruktören är ett redigt energiknippe som vet vad som gäller. Sjuka backar, riktigt tung belastning och temporyckningar lite titt som tätt. Jag kan lova er att det känns i benen & rumpan. Mjölksyran var ett faktum, men jag tog den med mig och tryckte på hela vägen i mål. Det måste ju göra lite ont för att få bra resultat ! 

En halv proteinbar och lite dricka så var jag redo att ta min oskuld när det gäller TRX. 

Jag kan säga er, jag är förälskad på nytt! Cykeln får konkurrens av ett snöre i taket... ;) Med spänd mage var jag totalt fokuserad på instruktören, mina band och min bål. Så himla kul, hög belastning i 30 min och jag svettades som en idiot. Fick plats på passet imorgon så om armarna tillåter är det jag och banden imorgon igen! 

Som en blöt hund kom jag hem till dukade fat. En mumsig pastarätt med ricottaost, kycklingfilé och bacon. Tack älskade M för middagen. Till maten drack jag mandelmjölk, en ny favorit som har ersatt den vanliga mjölken och konkurrerar med sojamjölken. Testa om ni inte har gjort det än :) 

Nej nu ska vi mysa, äta lite vattenmelon och se Wallander. Tre dagars ledighet ska bli gott för själen!

Genomblöt och förväntansfull på TRX-passet !!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar