fredag 20 juli 2012

Bättre start på helgen finns inte! Tro mig!

Vaknade klockan tio i sex med pigga ögon.
Sover nuförtiden som en liten prinsessa i sängen, det var värt att lägga en extra slant på den i alla fall.

Ja som sagt, med pigga ögon for jag upp ur sängen. Kläderna låg framme, en förberedd bcaa bara att hälla vatten i och ja, jag var så glad över att ha energi till att åka och träna. Med något stela ben cyklade jag in till gymmet där jag möttes av glada ansikten, härliga samtal och "min" cykel.

Jag är frälst när det kommer till cykling, särskilt spinning och landsväg.

Dagens pass var fullt med utmaningar, mjölksyran sprutade upp genom ören på mig vid sluttampen och o så nöjd jag var när de där 45 minuterna var över. Jag kan konstatera att jag inte har samma styrka i benen eller uthållighet men konditionen finns där och det är jag glad över. Jag tackar dig Marta för all energi du ger, all pepp och framförallt din ärliga stämma. Du slutar inte förrän du är klar. Och så enkelt är det om man vill se och känna resultat.

6 snabba kilometrar till jobbet med blött hår, eftersvettningar och en överdrivet tung väska anlände jag till jobbet, 6.22 sekunder. Ni kan ju förstå själva hur stumma mina ben var. Frukosten smakade extra gott, två ägg och ett nygräddat bröd med kaffe, mums. Hade tänkt hålla mig ifrån brödet men det är syndigt gott sådär varmt och fluffigt.

6 dagar jobb har jag klarat av, nu återstår tre innan jag är ledig en dag. Men boosten från träningen gör mig inte alls deppig, snarare än mer sugen på att jobba. Nu ska vi svira om, ta bilen till Tranås och fira min älskade morfar som fyller 78 år.


Ha en fin helg :)

1 kommentar:

  1. Tack Jossan! Det är lätt att peppa spinninggalningar som du! Det är både enkelt och fantastiskt roligt. Hoppas du håller dig kry nu.

    SvaraRadera