fredag 6 juli 2012

lovelovelove

Ett år med mitt älskade liv, mitt fina M.

Vi skulle egentligen tagit bilen ner till Helsingborg men eftersom lilla jag åkt på en hejdundrans bakterie  så beslöt vi oss för att skjuta upp vår trip till ett senare tillfälle. Det är ju inte så kul att inte orka någonting när man är iväg. Eller ännu värre enligt mig, att inte känna smaker och dofter. Man får liksom inte riktigt samma känsla av en plats, ett minne om man inte kan minnas det med sina sinnen.

Efter två läkarbesök med en massa blodprov så hittade dem någon "grym bakterie" som läkaren sa. Sänkan var alldeles för hög och luftrören var trånga som tusan. Fick därför sitta och andas i en maskin för att hjälpa lungorna att vidgas så att luften kommer ner. 12 stycken kortinsontabletter för att än mer underlätta för mig att andas. Varför just så mycket kortison och inandningsmedicin är för att jag fått 2-3 astmaanfall om natten i fyra dygns tid. Mattias har legat med luren vid sig om mina mediciner inte skulle fungera. Lillemannen blir alldeles till sig när inte jag mår bra. Eftersom astman har funnits med mig i nästan 13 år nu så har jag kontroll på det, åtminstone till 98%, så efter några doser brukar andningen komma igång igen.

Jag har gått med konstant hög puls och skakig kropp sedan i måndags, men nu hoppas jag på att det vänder. Den där konditionen, och de grymt starka benen, ja det känns som om allt är puts väck. Jag hoppas innerligt att det går snabbt att bygga upp allting igen. Det enda jag glatt kan känna är att magmusklerna får sig ganska mycket jobb av min konstanta hosta.
Men nu är det vila, i tio dagar. Hur ska det gå?

Mannen bjuder på middag ikväll, tre rätters, ett exklusivt rödvin från Frankrikes bättre vingårdar som kom på bud, och lite Moët att skåla i. Och en fin sommarbukett med blommor!
Skön läsning i favorittidningen. Plus i kanten för de goda recepten!

Ha en fin helg, ta hand om er och era nära & kära. När som helst kan livet vända.

Frukost i Sturefors med familjen. Solen ska jag ha hört vara bra om man är sjuk ?! 


Hemmagjord Pad Thai som smakade exakt som i Thailand. Älskar vår nya thaibutik i Johannelund. 


Hälsade på kusinen på golfbanan i Tranås. Dagen spenderades i Hättebadet vid Sommen med mormor & morfar.

Kvällsmacka: Knäcke, smör, hyvlad banan & kanel. MUMS!

Kvällens middag, omelett i ugn & champinjonstuvning

Sallad från mitt blomsterland på balkongen :) 

Sambon bjöd på god glass när jag var som ynkligast igår.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar