torsdag 26 juli 2012

Gårdagen i Bilder











Godmorgon Ni härliga!

Gårdagens träningspass blev en riktigt urladdning. Meningen var att jag skulle ut o dricka vin med fina Linneorna, men jag avstod och drack en halv öl istället. Jag tog ut mig ggr 1000. 45 minuter TRX med duracellkaninen Camilla, tufft lite hattigt för min del och väldigt krävande. Träningsvärken gjorde sig påmind bara jag tog greppet om remmarna... Men jag härdade och när vi var klara var det en stor pöl på golvet från där jag legat under sista plankan. Testa TRX, det är grym träning!

Lite laddning med energi och en massa prat med härliga Matilda gjorde mig ändå taggad till 60 min spinning med favoritinstruktören. Jag vet att jag alltid får 110 % närvaro och engagemang när hon kör! En riktig utmaning med extremt tunga backar, och snabba, explosiva raksträckor. Uppvärmd var jag, javisst, så när passet var klart var det en flod under cykeln. Matilda hade som alltid skoj åt det :)
Huvudet fick nästan tala om för benen att de skulle ta sig upp för trappan, så trött var jag. Jag duschade iskallt just för att jag var så extremt varm, vädret ute gjorde ju inte saken bättre. Nöjd, glad pigg & moringadoftande cyklade jag upp till flickorna på staden och bara njöt av deras sällskap.
Tack för att jag få vara er vän, ni betyder allt!

Eftersom karln kom hem igår, supertaggad att tapetsera om, och måla om balkongen, var det bara för mig att börja plocka, städa osv... Det kommer nog bli riktigt bra, hyresvärden blev glad och vi fick en lägre hyra nästa månad :) Ja i alla fall, kom vi inte i säng förrän 1 så imorse när klockan ringde vid sex vaknade ingen av oss. Jag somnade om och vaknade strax efter nio, och M hade turligen vaknat och åkt till jobbet.

Ett nytt experiment i köket, en slags pannkaka. Supergod kvarg (märke President) och hemmagjord hallonsylt sötad med stevia. Jag vet inte om jag kan rekommendera pannnkakan men ingredienserna var följande i cirka mått, jag höftade allt! :

4 äggvitor
1/2 dl dinkelmjöl fullkorn
1/2 dl kruskakli
1 tsk fiberhusk
2 dl mandelmjölk
2 msk stevia socker
en nya salt
2 krm kanel
Kokosolja att steka i.

Man blir mätt på en stor pannkaka med tillbehör. Imorse vaknade jag hungrig vilket jag nästan aldrig brukar göra så därför fick det bli lite mer imorse.

Nu ska jag sola, läsa bok och bara njuta av mitt goda iskalla gröna te! Ha det så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar