söndag 22 juli 2012

utmattad

Sju dagars arbete och jag är helt slut. Mitt inbokade bodystep-pass fick avbokas, jag var helt matt i kroppen.

Den som säger att det inte är fysiskt och psykiskt påfrestande att jobba i matbutik har fel. Dessutom har vi haft tre stora "planerade" snatterin i denna vecka så en massa extrajobb, bevakning osv har gjort att vi alla var helt slut på jobbet idag. Så när jag kom hem somnade jag som ett litet barn. Vid sextiden vaknade jag till liv. Nu har vi ätit lite middag, råkat äta lite godis och några glas cola. Snart är det dags att sova, jobbet kallar imorgonbitti igen.

Imorgon tar vi nya tag, med förhoppningsvis ny energi. Gymmet kallar och jag tänkte göra debut på TRX. Det kan minst sagt bli spännande.

Dags att sussa, kram på er alla!


2 kommentarer:

  1. Vad synd att du orkade inte med bs, du kommer gilla det är jag övertygad om! Jag har aldrig jobbat i just matbutik, men kan tänka mig att det pågår bra mycket mer än vad jag hinner uppfatta när jag lallar runt bland hyllorna. Lycka till på TRX imorgon. Jobba med stark bål så ska du se att det kommer gå bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, men jag känner min kropp ganska så väl. Om jag blivit utslagen efter bs hade jag definitivt dragit på mig en förkylning. Sömn är det enda som fungerar :)
      Ja, denna vecka har varit kaos. Johannelund har dessvärre på senare år blivit ett näste för knarklangning, våldsbrott och ja, rån och snatteri. Vi blir ständigt påminda om just detta. Jag har fungerat både som väktare, psykolog och vårdbiträde dessa dagar.
      Ska bli riktigt kul att testa, har försökt planera träningen inför hösten och trx ä just något som jag vill lägga ner tid på.

      Sov gott & tack för alla dina råd och framförallt din träningsglädje!

      Radera