torsdag 12 september 2013

Försovning, pluggprepp, Semenarie, Jobb

Puh. Den här dagen har jag inte alls sett fram emot. Tur att jag fick ladda med Bebisgos igårkväll till midnatt. Alltså. Den kärleken som uppstår till en nära väns nyfödde son. Den är liksom obeskrivlig. Lilla Charlie förstår nog inte hur har kommer att få plågas av min bebisröst, alla mina sånger och allt tjat. Liten men oj så älskad redan. Surdegsbullar från Ronaldos, kaffesörplande och ett evigt surr gjorde att den snabba dejten på en timme blev hela sex timmar lång. Jempa & Jojjo har en särskild plats i mitt hjärta, så är det bara.

Vi försov oss imorse. Klockan ringde vid 6 kanske en 6 ggr på snooze. Sen vaknade vi runt åttatiden. Matte flög upp ur sängen. Haha. Såg inte riktigt klokt ut. Han är sjuk. Jobbar 16 timmar om dagen och ja. Hans kropp kommer nog ganska så snart att strejka riktigt rejält. Jag har ingen tid att passa förrän klockan 15 så jag hade inte samma ångest. Jo. Att böckerna börjar bli dammiga. Artiklarna börjar bli olästa och det där med Internationell HRM är inte min grej. Varför ska jag veta vad som hände i Japan? Storbirtannien eller USA för? Helvete vad tråkigt. Tur att min basgrupp gjort ett riktigt rolig artikel om HR-arbetet och jag antar att mina kurskamrater kommer skratta högt över våra egenformulerade frågor. Humor underlättar vid extremt tråkiga semenarier.

Sen grämer jag mig för att behöva prata engelska i två timmar för att sedan på någon sekund tvingas cykla mitt allra fortaste till jobbet, över en mil bort för att jobba i fyra timmar. Jag lovade att ställa upp på den tiden så, kunder i Johannelund. Var inte rädda om det sitter en något svettig tjej i kassan på Ica ikväll :)

Imorgon kommer jag lägga ner hjärta och själ i Eqology. Möten. Inskrivningar. Prepp för möten. En liten mini kickoff på kvällen med härliga kollegor från mitt team. Det kan bli skoj! Mannen jag lever med får jag boka in en dejt med i nästa vecka. För helgen är fullbokad med jobb och kravall med lillebror. Vad gör man inte för sin bror?

HRM var det ja, eller PA, PM IHRM?! Alla dessa beteckningar... På återseende!

Min äldsta & trognaste vän och jag kommer
göra sjuka business ihop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar