torsdag 1 augusti 2013

Flyt

Träningen flyter på liksom som ett rinnande vatten. Jag blir starkare, mer uthållig och tänker allt klarare. Igår var en sån där dag då jag var mentalt stark. Ett träningspass som hette duga där jag och Nettan körde stenhårt från början tillslut, i en timme och fyrtiotvå minuter. Det tar tid att köra rumpa, rygg, axlar och mage. Sedan åt jag min hederliga yogagröt med en massa mandelmjölk och fryst mango. Kan vara det godaste som finns just nu, särskilt efter ett hårt träningspass. Sedan flög jag runt i lägenheten och städade i dryga tre timmar. Genomsvett och nöjd cyklade jag till mor och far för att fika och betala räkningar (Alla våra tre mobila nät dog den 24:e typ, datamängden tog slut) så jag fick låna päronens nät.

När jag väl kom hem och Mattias entrade dörren skulle han iväg och träna. De har bytt gym nu till Actic. Jag förstår dem. Med de priset och med tre gym som ingår skulle jag också byta om jag inte vara så egenkär i mitt gym... Benen var pigga, jag var som sagt jävligt laddad så jag bytte om, drack lite aminosyror och begav mig ut på ett litet lunk. Men när dem där dryga 6 kilometrarna var gjorda var benen inte alls trötta. Så jag fortsatte. Till Johannelundsbadet. Upp till Berga. Genom Majelden och in bland buskagen vid sjukhuset. 10,2 km. Jag var tvungen att vara hemma då M inte hade någon nyckel med sig. Annars hade jag fortsatt. Tills benen sagt ifrån. Pigg som en mört åt vi torskrygg och broccolimos. En helt fantastisk dag. Jag kan säga er att jag sov som ett barn inatt.

Idag: Sömn. Sol. Begravning. 400 personer! Sorgligt. Vänskap. Kärlek. Värme. Gemenskap. Tårar. Jag var inte närvarande men M var <3 Jobbigt att se karln så ledsen.

Lunch med mina hjärtan - familjen och Mattias. Bodybalance med mamma, och hon gillade det. Min bästa mamma! Sedan en kort lunk på 2 km för att få en känsla av hur mina barfotaskor kändes på asfalt. Barfotakänsla deluxe. Det blir något att bita i. Korta turer får det allt bli... :)

Nu gör vi kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar