måndag 5 augusti 2013

Tacksam.

Jag blir glad enda in i själen när Ni kommer fram och visar uppskattning. Meningen att jag skriver om träning och hälsa är för att kunna hjälpa och inspirera andra människor. Ja, också för att det liksom är en av de största delarna av mitt liv. Jag lyckas tydligen ganska bra med det. Instagrambilder (@fisijon) som retar ihjäl flera av mina nära vänner men motiverar andra och fler till att röra på sig.  Det som tydligen gör mig unik är att jag inte ger pekpinnar åt folk. Att jag heller inte är för manisk som vissa andra "träningsbloggare" är. Ja, i helgen mötte jag två olika tjejer som kallade mig för det, träningsbloggare. Då blev jag glad och en smula stolt.

 Jag unnar mig saker. En riktig gourmettant är jag. Det beror främst på att mamma är en sån höjdare i köket. Men också att hela vår släkt är sådana livsnjutare. Men alla tränar. På nåt eller annat vis. Jag tror vi som tränar njuter lite extra av god mat och dryck. Säg till om jag har fel!

Nu är det väl bäst att sätta lite action i denna blogg. Göra den lite mer levande och förhoppningsvis med lite tätare inlägg. 

I lördagsmorse mötte jag Nettan aka grannen för ett ganska så oplanerat träningspass. Det blev ett grymt rygg- mage- rumppass. Jag var stark, motiverad, en smula ilsken och djävulskt laddad. Många repetitioner, många set och flera ökningar. Jag landade på 70 kg. 8 repetitioner. Mer än nöjd.

Ta iiiiiiii 70 pannor. 
Jobbpassen på Ica, lördag & söndag, gick som en dans. Den sprudlande duracellkaninen kallade visst kunderna mig för. Butikschefen hade lämnat en lapp med saker att göra. Exakt som jag själv föredar att göra. Älskar lappar. Att kuna stryka punkt för punkt och för att sedan känna sig nöjd. Att man gjort allt. Och lite till. Jag var totalt genomsvett igår, efter att ha tagit emot varuleveransen helt själv. Ja, lastchaffisen hjälpte förstås till. Han skrattade högt när jag knappt kunde rubba en av vagnarna. Det är inte lätt att vara liten ibland. När jag väl var klar på jobbet åkte M och jag till Viggeby för att svalka oss. Det var fasen varmt i vattnet. Solen var dödligt het och jag var helt slut.

En bättre lunch ^^, 

Vi såg derbyt mellan Linköpings fotbollslag, herrar, på nya arenan. I stekande sol. En jävel rökte på en av läktarna och brandlarmet började tjuta. Det gick förhållandevis fort för brandkåren att stänga av skiten (avståndet kan väl vara en 400 meter) Vi avrundade kvällen framför en film och tacos.

Ikväll ska jag följa med till actic och träna. Frugan drog till Liseberg såhär första dagen efter hennes utlandssemester. Så därför passar jag på att joina Matte, Tessie, Olle & Pjär för lite sällskap och extra endorfinutbyte. Dags att göra något av denna dag. Allt gott och drösvis med kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar