torsdag 8 augusti 2013

Hamburger deluxe !

Ojojoj. Högrevsfärs var ju visst en helt annan dimension av hamburgarefärs. Aldrig mer blandfärs/nötfärs när man just ätit hamburgare gjord på sådan.. Fast det kan nog bli lite dyrt i längden. 

900 gram Högrevsfärs 
2 msk dijonsenap
Rejält med nymald svartpeppar & Salt

Forma fina lite större burgare med händerna. Om det klibbar, skölj händerna i kallt vatten! Stek i en het panna med Smör! Äkta sådant. Inget fejk som margarin eller liknande. 

Ät direkt när du stekt dem, jag vill gärna att det ska vara en rå kärna. Typ, 4 min per sida! Njut tillsammans med grönsaker och annat smaskens. 

En alldeles perfekt avslutning av denna torsdag. Bodybalance med underbara människor. God middag med mitt hjärta och så en film och mitt hjärta i knäet. Ja, han sover nu. Han rycker och har sig i soffan här så snart lär jag väl få bära in honom i sängen ^^, 
godnatt på er! 

2 kommentarer:

  1. Tips:
    Lägg i lite svamp, kantareller och bryn på, det är rätt gott i lagren mellan bröd och burgare, eller högrev såväl.
    Själv gillar jag hemmagjorda hamburgare gärna chili inspirerade, och ett gott hamburgebröd såklart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kantareller har jag inte testat, men bacon! En favorit eftersom sambon hatar svamp..

      Radera