tisdag 18 december 2012

och då vet man, att snart är det jul

Den där förbannade vinterförkylningen har drabbat mig nu. Jag har sannerligen gjort allt jag kan för att undvika nysningar, hostningar och andras bakterier men på jobbet är det oundvikligt. Men jag ska tänka mig frisk, äta probiotika, extra D-vitamin, ren detoxande mat och vila. Men min kropp vill röra på sig, träna, äta lussekatter mest hela dagen och dricka mängder av kaffe. Splittrad då man faktiskt kan säga att jag har jullov nu också och extra mycket tid för att kötta i gymmet.  Men bakterierna ska bort så då är det väl bara att tänka förnuftigt och klokt. 

Jag var inne i vår lokala butik på hörnet här där vi bor. En halalbutik med världens finaste familj som driver den. Jag besöker dem ofta, köper ägg eftersom bonden som levererar dem har unika stora guldiga ägg. Alla våra kryddor kommer därifrån, rena kryddor utan en massa glutamat i. Igår skulle jag för första gången i mitt liv koka skinkan innan griljeringen (jag råkade köpa fel) varpå jag behövde lite olika pepparkorn och så. Under min lilla vistelse inne i butiken hittade jag så vackra, fina kreationer, vanligt socker kan man ju faktiskt säga. Men med saffran på, doftar underbart och är sådär skört fina som man bara vill pilla på. Saffranet kommer från Iran? det var iaf det jag fick med mig.. jag kan antagligen ha fel. Med dessa ska jag i alla fall göra fint hemma med, jullådan ska upp idag! 

Nu ska jag bälja i mig litrar med te, Allt gott <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar