måndag 17 december 2012

Helg och så.

Fullspäckad helg som alltid. Någon gång på natten mellan lördag och söndag fick jag plötslig tandvärk. Natten resulterade i någon timmes sömn innan jag skulle till jobbet. Ipren & treo fick fungera någorlunda för min kombination av tandvärk och bakfylla. Ja, så illa är det, jag kan ju inte ljuga för er. Kul hade vi men ack så ovärt dagen efter! Någon gång i framtiden lär man sig nog att vara vuxen och ansvarsfull. En inbokad dejt igårkväll satte stopp för mitt "tycka synd om mig-temta" så ett bad och en massa smink fick gömma den annars svullna kinden och trötta ögonen. Middagen var guldvärd med två riktiga energiknippen från gymmet, fina vänner vill jag nog säga.

Av detta hårda leverne ^^resulterade natten i feberfrossa, blöta lakan och allt annat än skönhetssömn. Yrslig, yr, svullna körtlar osv gjorde min prestation på dagens och årets sista dugga allt annat än bra. Dessutom fick jag inte använda min hightec-miniräknare och att räkna 1650/283 kan jag faktiskt inte göra längre... Skit. Men jag lägger det bakom mig, blickar framåt, låter sömn och vila går före allt annat. Och den där tentan, 18 januari, ska jag sätta VG på!

En liten bildkavalkad är väl alltid trevligt så vi kör på det !

Förresten, jag gillade starkt inlägget som mammaspring.com skrev om "allergier", underbart att någon uttrycker det de flesta tänker.

Jag ljuger inte när jag säger att denna Sushi är
godast i hela världen

Entrecote när den är som bäst 

Min sambo har svårt att sova om nätterna, kvällar då han spelar bandy till 23.
Hantlarna är då hans bästa vän när jag försöker sova! Ja, vad säger man :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar