onsdag 20 juni 2012

Jag vill till värmen!

En av mina stora passioner här i livet är att resa. Jag har haft förmånen att resa en hel del som liten tillsammans med min familj. Det är oftast ifrån alla resor de flesta minnen lever kvar, säkert för att familjen är skyddad ifrån stress, arbete eller annat som oftast är ett hinder när man är i Sverige.

Jag fullkomligt älskar att låsa mig fri från alla tekniska prylar för att verkligen ta del av den kultur man kommer till. Lite tragiskt att möta människor, oberoende vart man är, som är nära psykbryt för att man inte har någon täckning på mobilen, staden/landet saknar internetcafé, ja ni förstår vart jag vill komma.

Som det ser ut nu blir det ingen trip till något paradis i sommar, dels för att M just vart "ledig" i snart sju veckor, dels för att jag ska jobba när alla andra har semester på jobbet. Dessutom är plånboken bara ett stort enda hål för min del och med någorlunda klokt sinne vet jag att man inte ska leva utöver sina besparingar. Suck. Att vara student har både sin för- och nackdelar. Man blir tokig på att inte ha någon ekonomi längre. Leva i lyx av besparingar finns inte på kartan. Dem pengarna kommer att fungera som en buffert vid kris alternativt som en insats till en lägenhet. Så jag antar att jag får roa mig i andras glans ett tag framöver. Jag får hitta mina smultronställen här i Sverige, Östergötland. Men jag får också tillfälle att umgås med nära och kära, dem som börjar bli med åren.

Men en liten del av mig är fortfarande bitter. Soldyrkandet kommer alltid vara en del av mig. tack mamma & mormor för det <3 

Min bakterie verkar sambon ha fått ta över dock i en mildare grad. Så jag har ätit frukost själv med lilla apple som sällskap och sol på balkongen. Turkisk yoghurt med kanske överdrivet mycket honung på, 2 ägg och en stor vaniljlatte. Antagligen får jag själv åka och köpa tält och annat viktigt då mannen fortfarande sover. 

Jag började dagen med solhälsningen ett par gånger och det tänker jag nog fortsätta med. Var längesen jag tänkte i de banorna och gud vad stel man blir så fort. Planen är att börja springa lite lätt tidigast lördag och ja, sen blir det festivalliv tisdag - söndag nästa vecka. Ni kan ju säga till om ni önskar foto på någon särskild smällkaramell ;) 

Skulle önska att alla flickor befann sig på samma ställe..
Ha en fin lill-lördag i solskenet, på återseende! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar