måndag 11 juni 2012

sjusovare

Det är jag det. Jag förundras över hur snabbt kroppen kan ställa om sig. Från att nästan alltid kliva upp klockan 06.00 och då oftast ganska så pigg, till att vakna vid elva med en ovanligt seg och trött kropp. Både min kropp och psyke har tagit sommarlov.
God frukost med turkisk yoghurt, linfrön, aprikoser, kanel och pumpakärnor. 2 ägg. En knäcke med lagrad prästost och två koppar kaffe är jag nu på banan igen. Jag kan dock inte säga att jag har pigg.

Ska följa med M upp till sjukhuset för att ta bort sitt snuskiga gips samtidigt passa på att få lite luft. Vår inplanerade städdag skjuts visst upp ytterliggare några dagar. Vi har ju visst inte ..."Cilit Bang nånting..." som man tydligen är tvungen att ha om man ska göra badrummet fint. (M´s överdrivna inställning till rengöringsmedel) Tacka vet jag grumme grönsåpa, som både luktar gott och är vänligt för både händer & astmatiker.

Sen är det bara till att tagga till för Body Combaten, ska bli spännande men samtidigt lite nervöst att testa något nytt. Får ställa mig lite längre bak så inte alla hånar mig och min krigarkropp :D

Enchilladas till middag (som min älskade mamma har lagat) och såklart SVERIGE - UKRAINA ! En riktigt härlig dag helt enkelt.

Imorgon ska jag träffa min kära vän Klara som tog sitt pick & pack och flyttade så långt bort som möjligt från oss, UMEÅ, för att plugga. Hon är äntligen hemma några dagar så en god lunch med oerhört mycket prat o mys o så eventuellt Body Pump ihop med na ;) Ska höra med gymmet ikväll ! Hon om någon är en tränad jävel, en riktigt fin tös det där...

Dags att ta tag i sitt liv :)
Klara i mitten <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar