söndag 17 juni 2012

blåbärssoppa & återhämtning

Enligt mig, världens godaste frukost just nu


en misslyckad omelett 

Cesarsallad på Storan & ett glas rosé




Vardagsmotion med karln

extravisning och budgivning av huset

korpenmatch

En kärlekshälsning på min extremt goda texmex-paj

Kön ringlade sig lång redan klockan halv elva i Söderköping på det omtalade "smultronstället". Vår energi höll inte för att stå och köa. Istället fick det bli lunch på ett fik med varma smörgåsar. Det smakade extra gott efter mitt spinningpass på fredagsmorgonen. 
Lite skojj måste man ju också ha ;)




Butiken på landet

Kom visst hem med ytterliggare ett par Hunter stövlar. 



Mys i solen med min ögonsten



Sedan såg vi fotbollsmatchen på storskärm i stan med en hel del linköpingsbor. Dessvärre gick det ju inget vidare på matchen men vi hade skoj ändå (dock med en väldigt orolig mage)
Natten slutade ju aldrig... Man är inte alls så katig när man ligger helt däckad på badrumsgolvet. Att lyfta ett finger är en påfrestning som heter duga. Efter 14 timmars sömn inatt har jag åtminstone fått lite energi tillbaka. Men illamåendet och uppkördheten i magen finns kvar. Varvar blåbärssoppa med återhämtningsfryck, resorb och proviva. Ikväll tänkte jag mig försöka på lite potatis och smör.

Träningssuget är enormt men energin finns inte där i kroppen. Nu gäller det att lyssna till sin kropp och bara avvakta tills bakterien är ur kroppen.

Hoppas Ni andra haft en fin helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar