måndag 7 januari 2013

packar, laddar & förbereder

För imorgonbitti ska jag sätta mig på spinninghojjen. Men ni alla (mor, mormor, moster) så ska jag inte ta ut mig! Jag har förberett pulsklockan, så att jag inte överstiger arbetspuls. Jag tänkte snarare ligga på högst 150 i puls. Min maxpuls klockade 212 för 2 år sedan, i oktober nådde jag 202, men jag tror att jag hade orkat syresätta blodet en aning till. Fast man vill ju inte kollapsa ^^

Jag har märkt, bara på några veckor, hur stel man blir av att inte röra på sig. Jag har liksom haft ont i leder, nacke, rygg. Har dessutom haft svullna fötter, stela hårda vader och det har knäckt lite varstans när jag för exempel har böjt mig ner. Då kan jag förstå att folk gnäller, de som inte rört sig på flera år. Visst kan man inte rå för om man lider av någon sjukdom, men om man bara lider av syndromet "lathet" ja, då är det självförvållat och man borde göra någonting åt saken.


Middagen går liksom alla andra senaste dagarna i Lchq- tema. Kyckling i ugn med ugnsrostad champinjon till det pärltomater, sockerärtor och en klick med vitlök/örter creme fraiche. Enkelt, gott och mättande. Har upptäckt charmen med stektermometer. Allting blir verklige perfekt lagat, liksom man slipper titta till i ugnen. Den piper bara när det är klart och så kan man äta. Kanske inte nötkött, det bör ju vila för att få den ultimata smaken men allt annat.

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem, han spelar visst både bandy och hockeybocky?! Han älskar att åka skridskor. Jag får liksom bara ont i fötterna....

God natt, allt gott jossan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar